lørdag den 23. marts 2024

Farvelklude

 

Efter en skøn uge med tema og elever på tværs, er weekenden kærkommen og endnu mere påskeferien. Jeg startede ferien med at køre forbi skolen i Rødovre, hvor endnu en tidligere kollega har fundet nye græsgange. 




Her er tale om et karriereskifte, af de helt store, og fremtiden lyder spændende. 

Jeg fandt bomuld på lageret og strikkede et sæt klude af tre. Det faldt i god jord. 

Det blev en skøn eftermiddag/aften sammen med mennesker, jeg ikke har set længe. Det er godt der ind i mellem sker noget på skolen, som kan få mig på besøg. 






Design: Karklude efter egne præferencer.


Garn: Bomuld fra bomuldskassen fra flere producenter. Jeg har styr på det meste af mit garn, bortset fra bomuldsgarnet, som jeg hurtigt ender med ikke at kunne kende fra hinanden. 

Jeg endte med et forbrug på 177 gram.



Pinde: Jeg strikker karklude med dobbelt garn på en lang strømpepind 4 mm, og et par endestoppere.


Størrelse: 50 masker og 44 retriller giver en klud, der måler i omegnen af 27 x 27 centimeter.


Bemærkninger: Klude er blevet mit goto, når der skal gives gaver til kolleger. Det virker, jeg har endnu ikke oplevet nogen, som ikke bliver glade. Altså ingen grund til at lave om på det.

Denne gang valgte jeg farver i den grøn-brunlige ende af skalaen, kombinerede trådene, og fik tre klude, der er meget forskellige, men også passer sammen. 



Flere billeder af kludene kan ses på Ravelry.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar