søndag den 24. marts 2024

Noget med en yndling

 

Når jeg strikker, finder jeg ikke den store glæde ved at gentage et mønster. Der skal nyt til. Som regel. 



Når jeg syer, har jeg ingen problemer med at gentage i et væk. 

Det er lidt sjovt. 

Tilbage i december, fik jeg to gamle dynebetræk af Emilie til nye kjoler. Jeg har klippet dem begge  - efter det samme mønster, som de sidste syv kjoler jeg har syet.

Jeg kan bare godt lide den pasform - så hvorfor lave det om?



Det ene betræk var fyldt med paneler af borter, der betød at jeg ikke kunne klippe både til yder- og inderdelene af kjolen. Den anden havde et fladedækkende mønster, der gør det nemmere at fordele mønsterdelene. 

Den er syet.

Og ligner alle de andre - næsten.






Design: Aubépine Dress fra Deer & Doe.


Materialer: Et dynebetræk med blomster i brune nuancer. 

Under barmen er kjolen trukket sammen med et satinbånd og en sløjfe. 

Jeg fik dugen af Emilie, da hun ryddede ud i sit stoflager i december.



Størrelse: Mønstret er tilpasset mig. 


Bemærkninger: Kjolen er dobbelt i krop og skørt. Ærmerne er et enkelt lag. Det betyder en del stof.

Originalt er skørtet klippet i A-facon. Jeg har rynket skørtet til, jeg synes det giver en bedre facon til mig.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar