søndag den 17. marts 2024

Masker på en søndag - Uge 11

 

Ugen kort:

  • Forløbet med at sy er næsten færdigt. 
  • Jeg har tænkt meget over hvordan jeg skulle gøre i forhold til symaskinekørekortet (og hvad skal man egentlig bruge sådan et til??). Der er nogen, der ikke skal have det, men jeg vil helst give det til alle. Enden blev at jeg satte en maskine frem, opfandt en lille bitte prøve (tråd maskinen, sy ligeud, sy zigzag, sy tilbage, indstil stinglængde, kør nålen op og ned, svar på et spørgsmål eller to...), de der gerne vil have et symaskinekørekort i hånden, kan lave prøven, de der ikke vil kan lade være. 
  • Jeg hentede Oscar til overnatning. Det var hyggeligt. 
  • Jeg afleverede ham også igen.
  • Jeg transporterede et par temmelig store nedfaldsgrebe til næste uges featureuge i cykelkurven. De var nemmere at køre end bære. 
  • Jeg er ikke sikker på at vi har styr på noget som helst i forhold til morgendagens featureuge. Jeg har aldrig været med, når vi har gjort lignende på min tidligere arbejdsplads. Men jeg tænker vi finder ud af det.
  • Vi opgav at holde teammøde og satser på at finde en dag i næste uge. Når tre ud af fem ikke er til stede, er det begrænset hvor meget der kan besluttes - så vi nåede omkring det, der gav mening, inden vi pakkede sammen.
  • Med sygdom kunne jeg regne ud at jeg ville stå for matematik. Jeg forberedte en gentagelse, en leg og en fødselsdag blev smidt oveni. Jeg troede de kunne mere...
  • Jeg var omkring biblioteket, afleverede en bog og kom hjem med fire. 
  • Anders og tog til byen, dels for at holde i hånd, dels for at købe bånd hos Handler og dels for at spise frokost. Det var hyggeligt. 
  • Jeg fik lyst til at brodere igen og fandt det igangværende frem. Det er skønt at konstatere at jeg er nået meget længere end jeg troede.  









Læse:

Jeg blev færdig med den foreløbige sidste del af fortællingen om Strike og Robin. Det var ikke nogen rar historie, men den endte selvfølgelig med at de klarede ærterne. Den endte også med noget af en cliffhanger i forhold til baghistorien. 

Det siges at en næste del er på vej. Den må gerne komme snart. Men den her del var hel ny og kunne kun lånes en måned, inden aflevering, så en ny er næppe lige på trapperne. 

Da jeg alligevel var på biblioteket - for at aflevere - fandt jeg bunke nye bøger at læse. Jeg startede på fjerde del om Martin Juncker og Signe Kristiansen. Foreløbig er en bombe sprunget, en mand er skudt, Juncker er på sagen, mens Signe endnu ikke er dukket op.

Jeg tænker historien udvikler sig. 


Strikke:

Jeg havde brug for et simpelt stykke strik at have med i tasken. Med færdige strømper, slog jeg op til endnu et par (sevlom jeg egentlig har en start liggende herhjemme. En start der langt fra er simpel...).

Jeg havde en blå rest liggende at et garn der kaldes håndfarvet, men også er kommercielt. Jeg har ikke lyst til at have det med i mit tæppe. Jg synes ikke det passer til kravene om håndfarvet af en håndfarver. 

For længe siden strikkede jeg strømper til Rie af rester jeg ikke selv gad have. Jeg ved hun bruger dem, jeg ved de er slidt, så da jeg heller ikke havde behov for det er garn, fandt jeg endnu en rest, for at sikre at have nok, og slog op til Color Palette Socks i to farver. 

Rie har prøvet, og ved derfor de er på vej. 

Jeg tænker hun spørger hvor de bliver af, hvis ikke jeg snart er færdig....




Ingen kommentarer:

Send en kommentar