torsdag den 15. februar 2024

Viking Splash Tours

 

Vi var på vej mod Christ Church Cathedral, eller rettere museet. der ligger ved siden af, i en anden gammel kirke, da vi så det sjove køretøj. 

Dagen inden havde vi siddet på en bistro, spist frokost, og et par gange set den køre forbi. 

Men hvad var det egentlig. Vi nåede ikke at se den, inden det var for sent.









Nu hev jeg resolut kameraet op ad lommen, og tog alle de billeder, jeg kunne komme til, inden den igen forsvandt. 

En amfibie, et køretøj, der både kan køre på land, og sejle på vand. En ombygget DUKW, fra WWII, der  blev designet og bygget af General Motors til at transportere tropper og gods over land og vand.

Den her er noget ombygget og malet i helt andre genkendelige farver, end de militære, der helst ikke skal kunne ses.  Men stadig med landgangsbro og langt behageligere stole end jeg forestiller mig, de oprindeligt har været udstyret med. 

Amfibiekøretøjerne kører turen rundt i byen og vandet hver halve time og tager lidt over en time. Pladserne er begrænsede og priserne skyhøje. Det er sikkert sjovt, men jeg kan godt undvære.

De afgår fra Saint Patrick's Green, parken vi nærmest faldt over på førstedagen af ferien og nød at slentre gennem. 

Så fik vi set det med. 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar