fredag den 28. februar 2014

Jo mere jeg tænker


Nogle dage er lange og giver ikke magen tid til pauser. Andre dage er knap så fyldte men så meget mere udmattende. De sidste dage har været fyldt. Der er sat flere ord på skoleåret efter sommerferien. Jeg synes det er spændende. Jeg synes der er gode ideer og tiltag.


Maskinsyede striber


Jeg synes også at jo mere jeg hører, jo mindre ved jeg. Jeg håber det vender en dag. Lytter og forsøger at blive lidt klogere.

Det tager tid og alting kommer ikke i løbet af en dag. Eller et år. Det er ingen tvivl om at skolereformens indløben vil blive en proces der ikke bare er dagene før sommerferien, men også årene efter.

Jeg har brug for fordybelse. Brug for at kunne sætte mig og arbejde med hænderne i et langsomt tempo. Måske var det striberne, der har fundet vej gennem symaskinen, der fik mig til at gribe synålen.


Håndsyede sekskanter


Jeg har fundet evighedsprojektet frem. Igen. Jeg forestiller mig ikke at enden bliver nået i denne omgang. Men jeg når lidt længere. Jeg syr kanter. Jeg vil have ubrudte sekskanter hele vejen rundt. Jeg vil have en kant af sekskanter på bagsiden, inden en bagside jeg endnu ikke har fundet.

Jeg ved lige præcis hvordan jeg gerne vil have stoffet til at se ud. Jeg har bare ikke fundet det. Der er heldigvis stadig lang tid, inden behovet er uopsætteligt.

2 kommentarer:

  1. Jeg er også spændt på hvordan hverdage i skolen kommer til at se ud efter sommerferien. Jeg har meget blandende følelser omkring det.

    Sådan et evighedsprojekt, det er ret spændende. Gad vise hvordan det ender med at se ud, og hvordan det stof du endnu ikke har fundet, ser ud :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Maria, jeg tror egentlig de fleste har blandede følelser - mig selv inklusive. Men jeg synes også der er mange gode ideer og tiltag i planen. Så håber jeg bare de får lov at vinde, i forhold til det svære, og at der bliver plads og tid til at rette til hen ad vejen. For sådan en plan kan ikke implementeres fuldt på dag et...
      Derfor bliver jeg også lidt træt, når mange hænger sig i detaljer der når flere år frem, i stedet for at arbejde for at dag et bliver god, og når dag syvtusinde og femogtredive er nået er der rettet til, så den også bliver god....

      Mit evighedsprojekt.. jeg har en ide om striber. Men striber er ikke bare striber :)

      Slet