tirsdag den 18. februar 2014

Trædesten


I store dele af landet havde skolerne vinterferie i sidste uge. Hos os er det nu. Vi har delt dagene mellem os, og jeg fik ugens første tre dage.


taastrup1


Mens jeg i weekenden trak stikket, satte mig i sofahjørnet og lavede absolut så lidt som overhovedet muligt, har jeg skruet en smule op for tempoet i feriedagene. Ikke meget, men nok til at komme ud hver dag.

I går tog jeg toget først den ene vej, derefter den anden og nåede både City i København og IKEA i Taastrup. Det var ikke meget jeg slæbte hjem. Ikke engang tungt. Bare en del af de småting, der har hobet sig op på mangellisten.

I Taastrup gik jeg langs Selsmosen, der gennem længere tid er blevet iklædt gangbroer, udsmykning og et dyreliv, der vist er misundelsværdigt for småsøer og deslige. Mit øje fangede en mærkelig tallerkenstakagtig formation på den anden side af søen, og med gangbroer på tværs, var jeg ganske simpelt nødt til at træde nærmere. Om ikke andet, så for at få styret nysgerrigheden.


Taastrup - februar 2014

Taastrup - februar 2014

Taastrup - februar 2014


Stakkene af hvide cirkler sidste sig at være trædesten over og langs bredderne af søens kant og en af de kunstige øer. En ualmindelig legeplads er bygget op over og langs vandet. Jeg kunne ikke lade være, måtte træde hen over stenene og tænker det er et dejligt sted at løbe frem og tilbage, både i sikkerhed og alligevel lidt grænseoverskridende med vandet rundt om.

Et par tørre bukser kan sikker også være en god ide - skulle legen blive lidt for sjov.

Et træstativ og noget mere beton i baggrunden sammen med nogle pinde i vandet, jeg ikke helt forstår betydningen af, gør stedet til et hyggeligt sted for en overvåget legestund i sommervarmen.

Tænker jeg.

4 kommentarer:

  1. Du er så god til at tage os med på udflugter - tak for det :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Miri, jeg synes det er sjovt at gå på opdagelse. Jeg gør det bare slet ikke nok :)

      Slet
  2. Hvor findes der mange skønne steder, tak fordi du viser nogle af dem :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lene. Jeg synes også det er dejligt, når andre viser skønne steder :)

      Slet