søndag den 4. november 2012

På den anden side


Jeg var sikker på, at have gjort et godt kup, da jeg faldt over en flok billige gyldne flettestrimler, og straks tænkte på stjerner.

Stemningen holdt lige indtil jeg pakkede strimlerne ud, og det viste sig at bagsiden - var bagsiden. Det duer ikke til stjerner.


Stjerner af dobbeltstrimler


Mens min hjerne begyndte at tænke på alternative måder at bruge strimlerne, var Anders langt hurtigere, og spurgte om ikke bare jeg kunne lime dem sammen to og to.

Tjo... Hvorfor ikke. Limstift og noget mere forsigtig håndtering end en enkelt strimmel kræver. Det lader sig gøre. Det giver stjerner med en smule mere bid. Med en følelse af lidt mere indhold.


Stjerner af dobbeltstrimler


Det tager lidt længere tid, og hver enkelt fold skal overvejes, for den yderste strimmel vil altid gerne bruge lidt mere plads, end den inderste.

Det kræver lidt tålmodighed. Og jeg har snart ikke mere limstift.

Men jeg er ikke færdig med at lege med de dobbelte strimler.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar