torsdag den 11. februar 2010

Fødselsdagsmiddag


på vej mod nyt

Ungersvendens yndlingsmad er kinesisk. Jeg husker som barn hvor eksotisk det var, når mine forældre tog os med på Shanghai midt på Strøget. Dengang synes jeg også kinesisk var noget af det bedste. I dag ville jeg langt hellere have thai, det synes jeg er mere spændene og smager af mere.

Men nu er det kun Ungersvendens fødselsdag een gang om året, så han bestemte.

I Rødovre og omegn findes et bredt udvalg af kinesiske restauranter, men når halvdelen af hustandens cykler ikke lige virker, betyder det mindst et skift hvis vi skal med bus. Der er også muligheden lige henne om hjørnet, men der har jeg sat mine spor for sidste gang!

Jeg synes faktisk det så lidt sort ud med sådan lige at tage ud en hverdagsaften, når vi også gerne skulle hjem igen og op i morgen… Det varede lige indtil det slog mig at nok er afstanden længere, men nærmest lige uden for døren afgår en bus, der kører hele vejen ind ad Vesterbrogade, og der er op til flere muligheder for kinesisk på vej ind mod centrum.

Som sagt så gjort. Vi fik kinesisk, Ungersvenden er glad og nu er vi hjemme – og for mit vedkommende helt grydeklar.

Hvis jeg nu skynder mig en lille smule, burde jeg kunne ligge under dynen inden for de næste fem minutter. Vist en udemærket plan, specielt set i lyset af morgendagens fastelavnsfest i Klubben (jeg på nuværende tidspunkt godt kan være lidt ærgelig over at have sagt ja til…) og lørdagens 24-timers fødselsdagsmaraton.

Sov godt, derude :)

2 kommentarer:

  1. Tja, jeg vil så meget hellere have kinesisk end thai.

    Har kun fået thaimad et par gange - og kun når andre har bestemt menuen. Jeg synes ellers ikke jeg er specielt kræsen (mere) men thaimad kan bare ikke med mine smagsløg.

    Da jeg arbejdede som guide i Athen var jeg ofte på kinesisk (!!) restaurant med me taiwanesiske turister og efterhånden kendte restauratøren mig jo, så jeg fik altid bare serveret det mad, jeg bedst kunne lide. Kan ikke huske i dag, hvad det egentlig var, andet end at det var kinesisk *G*

    Ellers sværger jeg nu til Middelhavsmad, især det italienske køkken står mit hjerte nær, men det græske er nu heller ikke at foragte.
    Tyrkisk og arabisk kan jeg også godt spise, foruden mexicansk (bare der ikke er for meget chili)

    SvarSlet
  2. Jeg kan vist egentlig lide det meste mad, men specielt er jeg glad for orientalsk.. næsten af enhver art.
    Det eneste jeg for alvor synes er kedeligt og ikke rigtigt gider spise, er helt almindeligt gammel dansk bondekost... jeg kan hverken lide frikkedeller, medisterpølse eller flæskesteg - men jeg kan godt lide chili :)

    SvarSlet