torsdag den 18. februar 2010

Candyflossfarvet tusmørkestemning


snedækket cykelsti

Sneen har dalet dagen igennem, med store bløde fnug i let tempo fra en malerisk himmel.

Hjemturen bød på candyflossfarver langs tilsneede cykelstier og hvidpudrede træer og buske.

Med pastelfarverne følger også flere dage uden mål og med. I morgen starter den vinterferie store dele af landet allerede har afholdt.

Ungersvenden drager til et sted nord for Skive og syd for Limfjorden sammen med fire ligesindede mod et par bedsteforældre, der slår dørene op for en uges erobring af stuearealerne fra fem store teenagedreng og vistnok også en lillesøster med en medbragt veninde – jeg er imponeret over de bare sådan tager imod.

Emilie tager alene afsted til Djurs og Farmand (og hun glæder sig – har ikke snakket om andet det sidste lange stykket tid), og jeg holder fri allerede fra i morgen, for at kunne følge helt til toget og en afgang ikke alt for sent.

Også Anders har fri, og pludselig blev der alenetid og tid til kæresterier. Vi har ikke de store planer, men hvad gør det når huset er tomt og uden børn, med udsigt til lige hvad der passer os – når det passer os.

Uhm, jeg glæder mig.

lilla lys på lilla sne

7 kommentarer:

  1. Ja- der var et helt fantastisk lys i går !
    Nyd jeres kæresteferie :-)

    SvarSlet
  2. Smuk sne.....Dejligt med gode billeder der lissom formilder al sneen.
    Nyd den kommende uge :-)

    SvarSlet
  3. Losarinas mor, vi skal nyde - skal vi :)

    Annette, jeg fik slet ikke taget ligeså mange billeder af vejret udenfor sidste år, det er ellers meget sjovt at kunne gå tilbage og kigge :)

    SvarSlet
  4. Det lyder jo bare herligt - nyd det endelig :-)))

    KH Gittemay

    SvarSlet
  5. Det lyder som en hyggelig weekend :)

    SvarSlet
  6. Det tror jeg også det bliver Esther :)

    SvarSlet