fredag den 9. januar 2009

Helt ude i skoven


For nogle år siden lånte vi i efterårsferien et sommerhus, langt ude i en skov, af nogle af Anders' venner.

Et af den slags huse, der emmer af stemninger og udelukkende opvarmes af en gammel, gammel brændeovn. Et hus de selv har bygget med kærlighed og omtanke og et hus der konstant sender tankerne mod Nepal - det sted de gennem mange år levede og rejste og bestemt ikke er færdige med.

Behøver jeg sige, det var en fantastisk uge. En ferie ungerne med mellemrum vender tilbage til, og gerne vil gentage.

I går ringede Anders. Han er inviteret til at bruge weekenden sammen med sin gode kammerat i netop dette sommerhus.
Æv! sagde jeg, jeg vil også med - vel vidende at ungerne er hjemme denne weekend, og selvfølgelig skal han afsted.

Hvorfor ikke? Mente Anders, selvfølgelig skal du også med.

Det krævede lige lidt omstilling - Emilie har i løbet af ugen planlagt weekend hos mormor, så hun er ikke hjemme. Hun vil endda selv cykle over Damhussøen til Vanløse og mormor - helt selv! Hvornår blev hun så stor? Hun får lov, for jeg ved hun er god til at se sig for. Hun har lovet at køre under Tårnvej, og se sig rigtig godt for inden hun krydser Ålekistevej, og endelig sende mig en sms når hun når frem. Selvfølgelig kan hun det :)

Men så Daniel da - han kan da ikke være alene hjemme? Eller kan han?
Da ideen blev forelagt, kunne han nærmest ikke få mig hurtigt nok ud ad døren. Hvis bare jeg lovede at betale for en nat på netcaféen og sørge for at der ligger færdiglavede nudler, der kun skal have lidt kogende vand, så ville han rigtig gerne være alene hjemme.
Inden jeg fik set mig om, havde han lavet aftaler med en kammerat om at tage på netcafé i aften, komme hjem tidligt i morgen, for så at spille videre hele dagen. Skulle de blive trætte, står vores computere lige ved siden af vores seng. Så kan de kaste sig i sengen og sove nogle timer.

Hvornår blev han så stor? Det var jo lige før, at han hadede at være alene hjemme!
Jeg lovede at sørge for nudler.

Nu sidder jeg her med en hyggelig weekend i udsigt.
Jeg skal pakke - skal jeg!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar