mandag den 5. januar 2009

At opføre sig pænt


Jeg synes egentlig, at jeg generelt er både velopdragen og høflig i min omgang med andre, alligevel kan mit pis godt ind imellem bringes i kog og mine kommentarer blive temmelig skarpe.
Det skete i morges.

Jeg havde ellers besluttet mig for, at det her gad jeg ikke hidse mig op over - men det gad jeg så godt!

For snart tre måneder siden glemte Emilie sin mobiltelefon hos en veninde. I første omgang "glemte" veninden at tage den med i skole, senere kom Emilie hjem og havde fået at vide, at den havde veninden givet væk eller noget. Da venindens mor blev inddraget, vidste hun da godt at mobilen var glemt, men kunne ikke lige finde den....
Efterhånden synes jeg det udviklede sig til noget nær en farce og endte med at købe en ny til tøsebarnet i julegave.

Første dag efter ferien ... Vi kommer gående mod skolen... Møder venindemoderen, der lige vil fortælle, at nu har de fundet den.
Helt ærligt... Mit svar var ikke særlig pænt, og jeg er ikke engang ked af det :)

6 kommentarer:

  1. Hvilket jeg godt kan forstå !

    SvarSlet
  2. Jeg har selvfølgelig kun min side af sagen, men jeg synes ikke det er i orden :)

    SvarSlet
  3. Jeg synes, du gjorde det helt rigtige!
    Det var sgu for dårligt af både veninden og hendes mor ...

    SvarSlet
  4. Jeg går stadig rundt og bliver helt harm over det, mest fordi det er et barn det går ud over - mit barn endda :)

    SvarSlet
  5. Det kan jeg godt forstaa. Hvor fraekt!

    SvarSlet
  6. Ja, Det synes jeg jo også Tina :)

    SvarSlet