lørdag den 23. maj 2015

I rette øjeblik


Det er længe siden Emilie første gang snakkede om blondeshorts. Det er lige så længe siden, jeg faldt over en opskrift på hæklede blondeshorts, som jeg viste hende.


Husk altid prøver


Dengang kunne de under ingen omstændigheder bruges. Faktisk var de grimme…

Trods en øm ankel havde jeg lovet Emilie at gå med i Centret i dag. Det viste sig at være rart at gå. Langsomt, men hjemme kan jeg konstatere større mobilitet, stadig en smule hævelse, men ikke det store.


Husk altid prøver


Vi nåede omkring de egentlige ærinder, og på vej ud forbi butikken, der ikke kun kunne fremvise et enkelt par blondeshorts – men hele tre par.

Mens Emilie sukkede henført, fandt jeg opskriften frem igen. Samme opskrift som første gang.

Denne gang var udfaldet noget anderledes, billederne blev ikke bare afvist uden at blive kigget på, og meget hurtigt var vi ikke længere på vej mod udgangen – men mod garnbutikken.


Husk altid prøver


Ethvert stykke håndarbejde kræver en prøve.. så jeg har hæklet en prøve.

Om lidt går jeg i gang.

Sådan et par shorts kan vel ikke tage alverdens tid…


4 kommentarer:

  1. Hvor sjovt! Dem har jeg også liggende på listen over ting, Oline ønsker sig :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er sjovt, Liselotte. Men de er vist også ret hotte i øjeblikket :)

      Slet
  2. De shorts er bare for seje, hvor er det dejligt med en teenagerdatter, der ændrer mening ;-), måske skulle jeg vise med til mit barnebarn på 12?

    SvarSlet