onsdag den 5. juni 2013

Altanglæde


Vi har indtaget altanen. Bor derude.

Når vi ikke er inde.


Citronmelisse - altanen juni 2013


Onsdag gav tid til en længe ventet opgave. Vi sadlede cyklerne og satte kursen mod Glostrup, Supercykelstien og Silvan, der lå inde med brædder i de rigtige mål til nye lameller i Emilies seng.

Det viste sig for efterhånden længe siden, at lameller ikke er det bedste afsæt til hop eller hvad det nu var hun skulle. I hvert fald har hun længe manglet to. Nu er der indkøbt træ i de rigtige mål, så mangler vi bare at flytte madrassen, finde skruemaskinen og afkorte til den rigtige længde.

Det skulle vel ikke være så svært.

Når vi kommer ind.

Fra altanen.


Chokoladeblomst - altanen juni 2013


Anders ønsker sig en mynte. En lidt mere spændende af slagsen end den arabiske planteskolen bød på forleden. Silvan havde ingen mynte. I mangel af bedre inviterede jeg i stedet en lille citronmelisse og en chokoladeblomst med hjem.

Der er stadig plads til en krukke eller to på altanen.

Ellers rykker vi bare sammen.

Citronmelissen fik plads mellem de andre krydderurter od den sjove sukulent, mens chokoladeblomsten tog opstilling mellem krukkerne henne ved døren. De står så fint, og fungerer også som dørholder dagen igennem - når det bliver rigtig varmt, også om natten.


Dørholdeplanter - altanen juni 2013


At vi så er nødt til at omrokere hver gang døren skal lukkes, er en mindre detalje.

6 kommentarer:

  1. Mynte har jeg haven fuld af. Kan du ikke finde een kan jeg da altid se om den kan overleve en forsendelse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for tilbuddet Lin, men jeg har også en kollega, der gerne deler. Det er nok nemmere at starte der :)

      Slet
  2. Det er bare så skønt med krydderurter på altanen ;-)
    Sikke meget i har fået ud af jeres altan og så er det jo en bagatel at man skal omrokere for at lukke døren :-D

    SvarSlet
    Svar
    1. Det tager jeg gerne med Annemette. Jeg synes også altanen er blevet rigtig god i år. Vi lærer lidt hvert år, og bliver bedre og bedre til at passe på og holde ved :)

      Slet
  3. Mynte har jeg været nød til at krave ned i to spande, da den eller var ved at brede sig lige lovligt meget. :-) Men den er super lækker at have, da den kan bruges til rigtig meget. :-)
    Hvor sjovt, jeg har osse købt et par chokoladeplanter i dag, og de har osse de fineste så blomster på :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Catarina, jeg ved godt mynte breder sig vildt, men jeg tænkte at med krukker, bliver den vel hvor den er :)
      Jeg synes chokoladeblomsterne er så fine, og håber den her overlever. Vi prøvede også sidste år, men var vist ikke så søde ved den.

      Slet