lørdag den 27. april 2024

Blå Karklude

 

Jeg startede året med at strikke karklude. I første omgang til gaver. Bagefter fortsatte jeg, uden at have en færdig plan for hvem de er til. 



Jeg havde blå i kassen med bomuld og strikkede blå karklude. Nu har jeg ikke mere blå, og jeg gider egentlig ikke rigtig mere.

Altså stopper jeg for denne gang. De seks klude, det blev til, kan så lande i den ikke-eksisterende gavekasse, der dermed kan opstå.

Måske ved jeg godt hvor nogen af dem skal ende, men lige nu får de lov at ligge til senere. 






Design: Karklude, som jeg strikker dem. Rettet til, siden jeg startede med karkludestrik for godt otte år siden. 

Garn: Bomuld fra kassen med bomuldsgarn. Siden jeg startede karkludeeventyret og brug af bomuld i al almindelighed, har jeg taget en beslutning om kun at bruge Økotex Certificeret, allerhelst fuldt Økologisk, bomuld og har stort set kun det i min kasse. 

Kludene her er med fibre fra Bombo, Søstrene Grene, garnudsalg og noget meget gammelt, der stadig ligger i kassen. 

De seks klude vejer tilsammen 366 gram - det er omkring 60 gram pr klud. 



Pinde: Jeg strikker klude på pind 4. Jeg bruger et par lange strømpepinde, med en endedup i den ene ende, så maskerne ikke falder af.


Størrelse: Mine klude  måler cirka 26 x 26 centimeter.




Bemærkninger:

Brug 2 tråde bomuldsgarn.
Slå 50 masker op med hækleopslag på pind 4.
Strik iCord over de første 2 masker på hver pind.
Strik 44 retstrikriller


Luk af Vil du se flere billeder af kludene, kan de ses på Ravelry.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar