torsdag den 4. januar 2024

Swingtime Socks


Jeg kom meget senere i gang med de håndlavede julegaver, end jeg havde regnet med. Det betød at jeg  ikke forventede at nå ret meget, alligevel nåede jeg tre strikkede projekter og et enkelt maleri. 



Det første var et par strømper. Emilie planlægger julegaver i god tid, og hun mente at vi skulle indgå i et partnerskab omkring et par strømper til en ganske særlig modtager. Emilie købte garnet, jeg lagde arbejdskraften. 

Emilie havde i første omgang tanker om rødt garn, men kunne ikke finde noget, hun synes var pænt. I stedet fandt hun blåt og jeg valgte opskriften. Jeg har strikket Swingtime Socks før. Jeg kunne godt finde på at strikke dem igen. Også selvom jeg egentlig ikke gider strikke samme opskrift flere gange. 







Design: Swingtime Socks af Karen S. Lauger.


Garn: Selma By Permin farve 880814.

Der gik 55 gram til hele parret.



Pinde: 2,25 mm Hiya Hiya Sharp 80 cm rundpind - Magic Loop


Størrelse: 56 masker, cirka str 38 - jeg håber det passer.



Bemærkninger:  Ifølge opskriften er der mønster på forsiden og rib på bagsiden. Jeg strikkede den første mønsterrapport efter opskriften og fortsatte derefter mønstret hele vejen rundt.

Hælen lavede jeg også lidt anderledes, som jeg bedst kan lide hæle. Det samme gælder tåen. 




2 kommentarer: