mandag den 18. september 2023

Masker på en mandag - Uge 37

 

Ugen kort:

  • Det lykkedes mig aldrig at skrive om ugen i går. Jeg havde ellers taget billeder.
  • Vi besluttede at bålet skulle handle om æbler et par uger, og lagde ud med æblegrød og crunchy knas på toppen. 
  • Møderne hver uge, ledelse og tillidsvalgte imellem, gav mening, da vi startede med en runde, og får fat i alt det, der fylder. 
  • Det giver mere og mere mening at være med i musik. Nu mangler bare en mulighed for at tale sammen og evaluere på det jeg ser.
  • Tredje kursusdag gav så meget mening, og jeg glæder mig vildt til de kommende kursusgange. 
  • Emilie og jeg hentede Oscar til overnatning. Det var hyggeligt. 
  • Anders' chef blev syg. Det sker åbenbart meget sjældent. Tre dage i træk mødte han op til en lukket dør, kommunikation med fruen og et håb om at morgendagen bragte arbejde. Fredag lykkedes det. 
  • Oscar cyklede selv til børnehave, og vi blev overhalet af en ældre herre, der var imponeret over hvor godt han cyklede. 
  • Vi holdt TUS (TeamUdviklingsSamtale). Det var hårdt, det var ærligt, vi lavede en flok aftaler og SFO-lederen synes vi var modige.   
  • Vi skal finde pædagogikken frem igen og turde se på egen praksis. Det har været et ønske fra nogen af os gennem længere tid.
  • Aftenåbent med indbyggede holdkonkurrencer var superhyggeligt.  
  • Starten på månedens nyhedsbrev er gået. Jeg har besluttet ikke at rykke for manglende indlæg. Det må blive uden. 
  • Skolen prøvede et nyt koncept i forhold til forældremøder og en enkelt aften bød derfor på forældremøde i begge mine klasser, afbrudt af fælles beskeder til alle i festsalen.
  • Det er vildt så stor forskel der er på forældregrupper. Det samme kan selvfølgelig siges om børnegrupper. 
  • Triomødet blev uden TR, der var sygemeldt, og udviklede sig i stedet til en rigtig fin samtale om hvordan jeg har det, ovenpå TUSsamtalen - mellem meget andet.
  • Lørdag blev brugt sammen med Sille, der havde børnefri. Det er skønt med venindetid, og næste gang vi ses, er Rose hjemme. 
  • Jeg besluttede at rydde op og gøre rent i den lille stue, vi byggede som et værelse til Daniel, for mange år siden. Det er en lille stue, fyldt med garn og strikketilbehør, og det tog en hel dag at komme gennem alt, og sætte det tilbage  igen.  Jeg nåede til et punkt, hvor jeg havde en følelse af ikke at kunne se forskel - men det kunne Anders. Tak for det.

 










Læse:

Jeg læser stadig i to bøger. 

 

I Verdens Vinter er krigen godt i gang, Vi er nået til 1942. Stillehavskrigen  mellem Japan og USA raser, generaler er ikke til at stole på og elskede må skilles. I Tyskland ydes der modstand, hvor der kan og små grupper, der ikke altid kender hinanden sender krypterede beskeder til fjenden.

I Moskva forberedes til endnu en angreb fra den tyske hær, selvom ledelsen ikke rigtig tror på rapporterne fra spionerne i anden ende. 


Jeg har læst kapitel 1 og 2 i En generation af skabere. Jeg bør læse kapitel 8 inden i morgen. Det skulle efter sigende lægge sig op ad første modul, de fire første kursusdage, og allermest op ad fjerdedagen der er i morgen. 

Jeg må hellere komme i gang.

Der står mange gode ting i bogen, om  hvordan vi kan understøtte en udvikling i børn. Om hvordan skolesystemet, som det er skruet sammen i dag, ikke altid fungerer. Der er ikke rigtig noget nyt, ind imellem nye måder at sætte det beviste sammen på andre måder. 

Jeg synes det er en god bog at blive klogere på. Men jeg synes også det er godt at bruge sin egen sunde fornuft.

 

Strikke:  

Det er længe siden jeg sidst har vist min version af Shifty. Jeg har strikket om flere gange. Først var mønstret ikke som forventet, jeg troede det skulle være vævestrrik, men stod med flerfarvestrik. Det skulle være vævestrik. 

Anden gang troede jeg at udtagninger i vævestrik kunne gøres på hver anden bundfarvepind. Det blev lidt for få udtagninger.

Tredje gang er lykkens gang og med udtagninger på alle bundfarvepinde lykkedes det. 

Der var mange  masker til sidst, nu har jeg delt til krop og ærmer. Det føles godt.

Jeg strikker i en tråd Filcolana Lammeuld og mit eget håndspundne julekalendergan, jeg spandt tidligere på året.

Jeg tror den bliver rigtig god.

 

 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar