mandag den 3. oktober 2022

Masker på en søndag - Uge 39

 

Ugen kort:

  • Ugen var lang. 40+ arbejdstimer. Sådan er det nogen gange. Ja jeg bliver træt, men også fyldt med god energi.
  • Jeg var til valg af AMR til skoleMED, fællesMED og hovedMED. Jeg havde ingen planer om at stille op. Det var der heldigvis andre der gerne ville, så vi klappede alle. SFO-lederen så en smule lettet ud, da jeg kom tilbage og kunne melde at jeg ikke skal deltage i alt muligt i arbejdstiden.
  • Ugen var temauge med fokus på Naturvidenskaben og Verdensmål. Det betød at tirsdagens undervisning i Håndværk og Design ikke stod på skemaet. Nana og jeg mødtes og brugte alle timerne på forberedelse.
  • Niendeklasserne brugte ugen på praktik, og en af de store drenge kom pænt forbi og spurgte om han kunne komme i praktik hos os. Hos os endte med hos mig, og dermed måtte han med ud til bålet, med på tur og endte efter flere forsøg (med en tom maskine) at tømme opvaskemaskinen. 
  • Tilbage ved bålet fik han frit valg, og ville gerne lave frikadeller. Det gjorde vi så, og praktikanten vendte og vendte og vendte frikadeller i æbleskivepanderne mellem røg og damp.
  • Oscar var hos Mormor tirsdag, så han sprang over hos os. Det var helt i orden, jeg hentede ham i stedet fredag til overnatning. Det var hyggeligt, men først var der resten af ugen.
  • Vi kogte bolsjer til den store guldmedalje. Det var superhyggeligt. Da jeg nåede hjem og fik sat mig ned, var det svært at komme op igen. 
  • Ture ud af huset både torsdag og fredag gav masser af ny viden om bæredygtig energi, sommervarme, isolering og frostpåvirkninger på børn. 
  • Årets første dialogmøde for skolebestyrelser var afsindig spændende. Specielt tankerne om hvordan klasselokaler kan indrettes helt anderledes end normalt og hvordan det kræver en hel anden tilgang til undervisningen. 
  • Så var der Oscar. Lørdag cyklede vi ind og legede med Sille og Rose. Det gider de vist begge godt igen en anden gang. Jeg afleverede ham hjemme, da turen gik den anden vej.
  • Ugens tøjvask er klaret og der er rent tøj til næste uge.

 







Læse: 

Jeg kan konstatere at det ikke er meget jeg får læst for tiden. Et par sider og så er jeg sådan set grydeklar. Det er ellers en spændende historie og der er mange sidegrene jeg gerne vil vide mere om.

Jeg tænker jeg får svar på et eller andet tidspunkt, og læser en side eller to om dagen.

 

Strikke:   

Jeg er startet på projekt-slå-op-til-det-hele. Jeg fungerer ikke sådan at jeg bare kan slå  op til noget, for det næste øjeblik at slå op til noget andet. Jeg har brug for at det nyeste opslåede ender et sted, hvor det kan samles op og jeg kan strikke videre, også selvom det har ligget længe. 

Det betyder at projekt-slå-op-til-det-hele godt kan tage et stykke tid. 

Jeg har slået op til Kristtjørn Cardigan af Hanne Rimmen. Den har stået på min liste længe, og garnet har ventet mindst lige så længe. Faktisk ville jeg slå op til den for længe, længe siden. Det var dengang opskriften lød på en sweater og det viste sig at det garn jeg havde købt var alt for tyndt. 

Det slog mig lidt ud, og mens jeg gik rundt og overvejede en omregning af opskriften viste det sig at en cardigan i tyndere garn var på vej - jeg  har ventet siden, og ventet lidt endnu. Nu er der slået op, og jeg er nået til det der punkt, hvor jeg godt kan lade det ligge og finde det frem senere. 

Altså har jeg faktisk slået op til endnu et projekt, som ikke er nået det der punkt endnu. Men kan jeg lade det hele ligge og slå op til endnu et projekt? Vil jeg ikke hellere arbejde på Kristtjørn?

Det er sådan set en del af det undersøgende ved slå-op-til-det-hele projektet. Jeg er stadig spændt på hvor langt jeg når.  

 

 




Ingen kommentarer:

Send en kommentar