søndag den 9. februar 2020

Masker fra i torsdags - Uge 6


Jeg var forbi min mor på vej til arbejde i torsdags. Ved Damhussøen stoppede jeg op og fik taget billeder af ugens masker og bog.

Tre dage senere læser jeg stadig den samme bog, mens de daværende masker er pakket væk til fordel for noget andet.

Egentlig havde vi en aftale for et par uger siden, men andet kom op, et vigtigt møde skulle holdes og aftalen blev udskudt. Det gjorde ikke aftalen ringere. Efter en god snak og en fornuftig frokost, pakkede jeg mig sammen igen, og kørte tilbage mod Rødovre.

I mandags fik vi en ny oplevelse i Klubben. En studerende. Det har vi ikke prøvet før. Det er første pædagog-praktik. Blot syv uger, og jeg har fået rollen som vejleder. Jeg havde lovet den studerende en snak om spørgsmål han skulle have med på skolen dagen efter. Altså kørte jeg lidt tidligere fra min mor, end jeg normalt gør.

Vi nåede spørgsmålene og lidt ekstra. Det er muligt praktikken kun er syv uger og jeg ikke ved meget om praktikvejledning, men det er vigtigt for mig at det bliver en god oplevelse, som kan bruges til noget fornuftigt i den videre uddannelse.

Der er heldigvis god hjælp at hente på nettet. Og hos vores sidsteårspraktikant i SFO1.













Læse:

J.K. Rowling er værd at læse. Hun fortæller letlæseligt og flydende, også når hun skriver under synonym.

Strik og Robin er netop nået til et temmelig dødt punkt i deres efterforskning. Men er det nu også så dødt, som det umiddelbart forekommer? Hvad er det med den blinde minister og hendes mand? Hvorfor pengepresser en troløs aktivist deres klient og hvor er aktivistens lillebror?

Jeg læser spændt videre.


Hækle:

Evighedstæppet af strømpegarnsrester har fået et par omgange mere.

Mens jeg ventede på garn, ikke var sikker på hvad jeg havde lyst til at slå op til og ikke synes jeg havde noget at tage med mig, fandt jeg oldemorstriberne frem for en kort bemærkning.

Efter en flok striber mere, er jeg nået til et punkt, hvor jeg skal have strikket nogle flere strømper, før jeg fortsætter. Jeg har garn til at fortsætte, men jeg vil gerne sprede resterne over så stor en del af tæppet som mulig, og derfor har jeg brug for flere rester.

Jeg har faktisk fundet både garn og mønster til det næste par strømper frem. Jeg kan bare ikke rigtig finde lyst til at slå op.

Til gengæld har jeg slået op til et par trøjer - en lille og en stor.





2 kommentarer:

  1. Pudsigt: Jeg er lige blevet færdig med at lytte til Den Hvide Død - den var god, som også de andre Strike og Robin-bøger, men var de første alligevel ikke lidt bedre? Jeg håber den næste kommer op på vanlig standard fra den ellers fantastiske forfatters side.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ellen jeg bliver dig svar skyldig. Jeg tror det er tilpas længe siden, jeg læste de første, at jeg har glemt præcis hvor gode de var. Altså læser jeg glad derudad, og håber bestemt også på flere :)

      Slet