torsdag den 7. december 2017

Torsdagsmasker


Den udfordring jeg gav mig selv tilbage i januar, har trange kår i december. Jeg tager igen og igen mig selv i at tænke: Jeg skriver i weekenden. Eller: Der må være mulighed for blogindlæg i weekenden....

Men helt ærligt. Jeg kan ikke skrive om igangværende - eller afsluttede - projekter. De er alle hemmelige, jeg glemmer at tage billeder - der er for mørkt, bilder jeg mig selv ind, og min hverdage er ikke specielt interessant for tiden.

Jeg tror det er årstiden. I Klubben handler alt om julegaver - det er også hemmeligt, og selvom det er hyggeligt, er det heller ikke mere spændende.


Men Onsdagsmaskerne skal I ikke snydes for. Jeg tog billederne i går, efter et tidligt møde og tid til at forberede dagens undervisning. I aftes tog jeg strikketoget til hygge i en sofa, og da jeg nåede hjem, var jeg alt for træt til at sætte bogstaver sammen til ord.

Nu skal det være...













Læse:

Jeg afsluttede Den du elsker i morges.  I aftes tog historien en drejning, og spændingen steg. Noget begyndte at give mening, og da jeg havde tid i morges, besluttede jeg at læse de sidste to kapitler, jeg ikke kunne holde mig vågen til i aftes.

Mari Jungstedt skriver ikke revolutionerende spændingsromaner. Det er krimi på et plan hvor alle kan være med. Letlæst og til at have med at gøre, hvis der ikke er brug for de store hjernevindinger. Chicklit. Bogen levede til fulde op til forventningerne.



Hækle:

Jeg er vendt tilbage til det lyserøde garn, og er startet på trin to af tre. Med sammenkomster og julegaveproduktioner, er det nødvendigt at hoppe lidt i produktionen. Noget skal være færdigt før andet, noget kan ikke tages med, når bestemte mennesker mødes.

Alt regnet sammen og talt op betyder at det igen er tid til lyserødt.

Jeg tror jeg når det.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar