lørdag den 9. december 2017

Næstved i juleklæder


Det var tidligt, da mit vækkeur ringede i morges og jeg skulle ud af døren. Jeg havde en aftale med min søster i Næstved klokken ti.





På en lørdag kører togene ikke helt så regelmæssigt, som på hverdage, og ventetid på indregnes. Det gav så til gengæld god tid til at hækle videre på en af julehemmelighederne.

Vi havde begge pakket julegaver til vores respektive familier, og slæbte dem gennem det halve Næstved, inden vi byttede og tog hvert til sit.

Det var ikke Næstved jeg kom for at se, men det var hyggeligt at gå gennem den julepyntede by. Jeg tænker at den stedlige handelsstandsforening må have et højt udsmykningsbudget, med mindre andre hjælper.









Ved alle små pladser står kæmpe gaver pakket ind med sløjfer, ved hver en lygtepæl står et grantræ - mange træer, tænkte jeg og filosoferede videre over antallet af træer på gaden, antallet af træer i stuerne og antallet af træer, der må lade livet...

Der kører både hestevogn og et lille tog rundt og på de store pladser står store juletræer med lys og over gaderne hænger fine granguirlander.





Vi spiste frokost, inden turen gennem byen, og da mit tog kom og jeg kunne sætte mig og nyde turen hjem, må jeg indrømme, jeg var en smule træt.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar