onsdag den 18. marts 2015

Drejet en knap


Den første omgang færdigglaseret ler er kommet ud af ovnen. Jeg have en omgang knapper med. Knapper jeg lavede for længe siden, da projektet hed: Smæk en blonde ned i leret.


Færdigglaserede knapper


Sidste gang vi var i lerværkstedet nåede jeg lige at glasere de sytten knapper jeg dengang lavede, resten af riden gik med alt det andet, jeg også skal leve – når jeg er en af de voksne og skal forestille at ville hjælpe, selv om jeg hellere ville sidde og lege.

De første otte knapper lagde jeg lyserød glasur på. Lyserød er ikke mit førstevalg, men da jeg pludselig kunne se at jeg måske kunne nå det, blev de altså lyserøde. De er til et meget hemmeligt projekt. Så mere om det en anden gang…

Resten lavede jeg to-farvet. jeg hældte først noget grønt på, og så lagde jeg blå-grøn glasur over det hele. Det er der kommet nogle ret særprægede og fine knapper ud af, som slet ikke ser lige så pæne ud på billeder som i virkeligheden.

Og jeg tog ellers mange billeder.


Færdigglaserede knapper

Ingen kommentarer:

Send en kommentar