mandag den 16. marts 2015

I sidste øjeblik


Kjolen blev på det nærmeste hevet ud af symaskinen og stoppet ned i en pose, inden Emilie hoppede på min cykel, der blev efterladt ved stationen, så hun kunne nå toget og tilbagegang til skolen inden lukketid.


Resterne


Jeg har ingen billeder. Jeg er ikke tilfreds med alt. Det sidste skete i et tempo, der umuliggjorde rettidig omhu, og jeg tog beslutninger, som kunne have været bedre.

Men kjolen er færdig. Den bliver ikke bedre nu. Det allersidste må jeg sy, når den engang kommer hjem igen.

Tilbage ligger de sidste fire rhinsten af hundrede, jeg syede på i går. Måske ligger der et par stykker mere i sofaen, men der sidder uden tvivl mange på kjolen. Tilbage ligger også de små grønlandsperler, der blev sat mellem de større glasstykker og mindst fire tomme trådspoler.

Billederne må vente. Emilie har lovet at tage nogle, eller lade nogen tage. Og ellers må jeg vente til hun igen er hjemme.

Stuen ligner noget der er løgn. Nu venter oprydning og et par dage inden næste projekt – konfirmationskjolen til Victoria.


farver1

4 kommentarer:

  1. jeg har en datter der snart skal konfirmeres og hun vil gerne have rhinsten på hendes kjole og nu spørger jeg hvor har du købt dem du har syet på og jeg vil gerne se et billede af den kjole du har syet ..

    SvarSlet
    Svar
    1. Helle, stenene er købt på ebay. Billeder har jeg som sagt ingen af.

      Slet
  2. Jeg glæder mig til at se et billede og hold da op, det har da været noget af et arbejde :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene, det gør jeg også, for det gik så stærkt til sidst, at jeg ikke er helt sikker på hvordan den ser ud på :)

      Slet