fredag den 2. januar 2015

2014


Cirka samtidig med at klokken slog midnat nytårsaften blev jeg syg. Ikke sådan rigtig syg, mest irriterende ondt i halsen. I løbet af de sidste to dage er det kun blevet værre. Om jeg gider være syg? Nej. Men heldigvis skal jeg ingenting, jeg bliver lige her, drikker rigeligt varm the, hælder masser af honning og ingefær i, og satser på det bedste. Jeg har fri til på mandag, så mon ikke det kan nå at gå i sig selv igen.

Midt i sygdom og elendighed er det lykkedes mig at gennemgå årets billeder, og vælge ni ud for hver måned. Nogen orden er der ikke, og nogen fantastisk overskrift kan jeg heller ikke komme op med. Men det er meget hyggeligt og sjovt at se som specielt farverne skifter gennem de tolv collager.

Jeg ledte efter en gratis collagemulighed på nettet og endte med collage maker fra befunky. Det virker, det er nemt og det er nok ikke sidste gang jeg prøver det.


januar

Januar: Aftenlys på vej hjem fra arbejde, Desserten fra nytårsaften – chokolademousse, Emilies Color Craving, Kålblomst, Istapper ved Damhussøen, udrydning af bomuldsrester og masser af grydelapper, efter sne kommer tø, Samarbejde af Keld Moseholm.


februar

Februar: Frost i hyacinterne, Selsmosen ved Taastrup Station, Giganterne midt i sneen, Rapunzeltårnet i tåge, Den sjoveste legeplads ved Selsmosen, Huen der aldrig blev god, Stalin efter operation – mild og blød, Hyacinter uden frost, På cykel i forårsluft.


marts

Marts: Attenårs fødselsdagstæppe, Den fineste buket fra Emilie, de første strømper med facon, Ny sofa, Tallerkenmalere, hyacint på altanen, Krokus, Noget grønt med nåle, Solnedgang på vej hjem fra arbejde.


april

April: Vibeæg, Der sad to katte på et bord, Koncert i Tivoli, Nicklas i højderne, Smag på Sorø på Husholdningsskolen, Tallerkenerne er færdige, En omgang med flet, Nyt lys og spisebord på ny plads, Damhussøen.


maj

Maj: Fjorten år og ønsket hue, Bus mod Eurovision Island under Melodi Grand Prix, På vej mod endnu et besøg på Husholdningsskolen, Den årlige Tivolitur, Niendeklassernes (og Emilies) sidste skoledag, Konfirmation i Mogenstrup Kirke, Min mor og Annelise spiller Angry Birds, Akeleje på altanen, Sjov med neglene.


juni

Juni: Den sjoveste blomst – jeg har glemt hvad den hedder, Vores brag af en cirkusfest – teltet bliver rejst, Overnatning i telt og mad på bål, Dimmision, En lillebitte kylling, Turèlls Alfabet, Emilie lavede brunch til min fødselsdag, Sankt Hans, Frie fødder og sol i Søndermarken.


juli

Juli: fødselsdag og ferie – Solnedgang på Nordsjællands kyst, Min mors halvfjerdsårsdag, Sticks i urskoven, Emilies sekstenårsdagFrilandsmuseet, GoFly og udfrodringer af grænser, Gavnø Slotspark, Malmø – Lush og Way to go, Strandture.


august

August: Geoginerne blomstrer, Anders og morfartrøjen, Bamsedyret – ønsket og alligevel en overraskelse, Første dag på ny skole, Penselleg, Malmø, Omrokering og nedslibning efter en lang ferie, Tomaterne rødmer, En havfrue under sand.


september

September: Glade elever på Husholdningsskole, Der er stadig blomstring i geoginerne, En tur down Memory lane – det er mig med tørklædet, Grønt hår, Regnbue, På tur med mine skønne kolleger, Endelig have, Syltede grønne tomater, Min fars portræt af mig til fest.


oktober

Oktober: Flere geoginer, Efterårsferie og Den gamle by i Aarhus, Halloween, Kastaniedyr, Starten på en drage, Vi indtager haven, Græskarlygter, På besøg hos Henriette og Holger.


november

November: Damhussøen, Den sjove blomst blomstrer stadig, Aftenhygge, Juletur med tolv skøre unger, En lillebitte snegl, Forsøg ud i figurstrikkede sokker, Bladskål og fin glasur, Skolebestyrelseskonference på Kobæk Strand, Mit helt eget krus.


december

December: Simpelt julepynt, Endelig succes med figurstrikkede sokker, Den første sne, Sutsko til Emilie, Årets sidste mystery og sidste sjal, Katte på nytårsbesøg, Den krøllede skål – måske den jeg er mest tilfreds med, efterår og blomstring langt ind i december, Sjov med beton.

10 kommentarer:

  1. Den sjove og smukke blomst er en passionsblomst. De er meget fascinerende. Jeg er også vild med dine strømper med facon, dem gad jeg godt strikke. Dejlige collager.

    SvarSlet
    Svar
    1. Lisbeth, jeg vidste at jeg vidste det, jeg havde bare glemt. Det er i øvrigt vildt så længe den blomstrede. Nu tror jeg til gengæld den er ved at dø.. eller at vi er ved at slå den ihjel... at glemme at vande...
      Og tusind tak, det var super hyggeligt at lave collagerne :)

      Slet
  2. Hvor er det et fint tilbageblik på 2014. Du har været aktiv med kameraet og pindende, det er en nydelse at beundre dine værker

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Britt, det er alligevel sjovt, som der i nogle måneder er langt større billedemateriale at tage af, end andre :)

      Slet
  3. Jeg brugte picmonkey.com dengang jeg havde en blog

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gjorde jeg også engang, men det viste sig at det ikke længere er gratis, da jeg lukkede op i eftermiddags. Faktisk synes jeg umiddelbart den her var nemmere, trods meget stor lighed :)

      Slet
  4. Dejligt billede tilbageblik :) Picasa kan også lave collager.

    SvarSlet
    Svar
    1. Susanne, der er rigtig hyggeligt at vende tilbage. Jeg ved der er mange muligheder, den her virker fint, ligesom mange andre helt sikkert også gør :)

      Slet
  5. Sikke en skøn ide med sådan en collage. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Inge, det er slet ikke min egen ide. Jeg kan ikke huske hvor jeg så det først, men flere gør det og jeg har gjort det gennem de sidste fem-seks år. Det er superhyggeligt at sidde at vælge ud og sætte sammen.
      Personligt er jeg ret begejstret for Marinas collager på Badut :)

      Slet