torsdag den 24. april 2014

Ferien er slut, og jeg tror jeg har fundet mit strikkemojo


Feriens sidste dag blev brugt i godt selskab... og strik. Det er efterhånden mange dage siden og vand er løbet i åen. Alligevel føles det, som var det i går. Faktisk bliver jeg igen og igen overrasket over hvor hurtigt tiden går. I dag er torsdag, og lige om lidt er det weekend.

Vildt!


Strik der vokser


I går handlede også om strik. Det henslæbte projekt, jeg efterhånden har trævlet mere op på end strikket blev for alvor fundet frem. Det var fremme dengang i mandags, og det var også fremme i går. Først på personalemødet, og siden da jeg mødte op på Rødovregård til et par timer i godt selskab og med garn mellem fingrene.

Nogen har taget initiativet til en at strikke sammen. For mig er det grænseoverskridende, og jeg har været glad for at have Bettina ved min side. Måske bliver jeg modigere, måske bliver jeg klogere. Under alle omstændigheder kan jeg mærke, at det er så dejligt et selskab, at jeg ville turde alene, skulle Bettina være forhindret. Når der bliver en næste gang altså. For mon ikke der bliver det.

Og pludselig er det optrævlede nået til der hvor det var en gang. Og pludselig må jeg give Karina ret, når hun siger at det bliver lettere at komme videre, når det ikke længere handler om at strikke af garn, der har været strikket en gang. At projektet først for alvor vokser, når det ikke længere er bagud.

Jeg tror det bliver godt. Jeg har prøvet og enden er inden for overskueligheden. Det har ellers været svært at se den der ende.

Og sammen med enden kan jeg skimte mit strikkemojo. Og lysten til mere.

9 kommentarer:

  1. Farve og kvalitet ser lækker ud, godt du fandt dit strikkemojo igen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Lene, det er temmelig trist at det var væk :)

      Slet
  2. Det er nemlig vildt hyggeligt at strikke sammen ! Godt du har fundet nogen gode mennesker at strikke med :)

    SvarSlet
  3. Ha ha. Jeg er heldigvis også nået "længere" med mit strik. Det er bare så dejlig en følelse, når man når forbi det der "Det her har jeg faktisk allerede strikket en gang" punkt ;-)

    Og i weekenden skal Emilie og jeg kaste os ud i de første eksperimenter med Shellak - stærkt inspireret af dine fine "Jeg fryser om fingrene"-grønne negle.
    Vores lakker er bare ikke med farveskift, men mon ikke der snart er nogle af dem på vej til os også...

    KH
    Karina

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg synes i hvert fald det var svært at lade dem være :)
      Jeg er spændt på at høre mere om neglene.

      Slet
  4. hej Pernille, kommer i en strikkecafe i Glostrup, hvor mange af medlemmerne også mødes på Rødovregård, ved du hvor jeg finder gruppen henne ?? og bliver medlem, så jeg kan nå at komme med næste gang...jeg har nemlig job de næste mange gange Glostrup gruppen mødes om onsdagene, hilsen kari Pedersen herlev

    SvarSlet
  5. hej ved du hvordan jeg kommer med i rødovregruppen, hilsen kari herlev

    SvarSlet
    Svar
    1. Kari, så vidt jeg ved er der to strikkegrupper på Rødovregård. Og så vidt jeg ved er den, der også mødes i Glostrup, den der på Facebook kalder sig knitting.dk.
      Håber det hjælper :)

      Slet