søndag den 23. august 2009

Fødselsdagsbrunch


Victoria

På tirsdag fylder Victoria 8 år. Det skulle fejres i dag med brunch og kage.

Vi var tidligt oppe, for at nå til Næstved inden halv elleve, hvor min Far havde lovet at hente os, og køre mod Mogenstrup. Siden vi var dernede sidst, er de flyttet til det hus min søster længe har opfattet som drømmehuset. Det har stået til salg en tid og skæbnene ville, at min søster og svoger kender sælgerne og efter en noget nervepirrende kamp mod tiden og andre købere, fik lavet en byttehandel, der involverede deres gamle hus.

De er kun flyttet ca 500 meter længere væk, men pludselig befandt jeg mig i velhaverkvarteret, med palæagtige huse, mod det gamle område med ganske almindelige typehuse fra 70’erne.

Det er helt sikkert et lækkert hus, og når flyttekasserne med tiden bliver pakket ud, hylder finder plads og alt kommer i orden, bliver det superlækkert.

Allerede nu er det så meget bedre end det gamle :)

Aftenens hektiske produktion bar frugt, blev beundret og vistnok fundet værd at have med at gøre. Midt i plastikhelvedet i går, kom jeg i tanke om dukkerne GroovyGirls, et rigtig lækkert koncept, hvor alting er syet. Syede dukker af en lækker kvalitet, syede møbler, senge, ekstra tøj – ja, selv en syet bil kan man få.

Dukketøj

Det er ikke billigt, hvilket helt sikkert har været medvirkende til min egen aldrig fik. Sin alder til trods forelskede hun sig alligevel, da vi stod i butikken i går og jeg har næsten lyst til at købe hende dukken, hun kiggede allermest på, når hun inden længe holder fødselsdag for venner og veninder.

Tilbage i går aftes,  forestillede jeg mig lige hurtigt at producere et sæt tøj eller to. Det blev til to kjoler og en enkelt strikket trøje – så er der lidt at skifte med. Nu venter jeg spændt på, om konceptet finder vej til næste ønskeseddel.

Hjemad fik vi lift med min Far, der skulle videre til 90 års fødselsdag i Sorø, og derfor tilbød at tage os med til Ringsted. Vi var heldige, var vi, toget holdt og ventede kun på os, og kørte sikkert og hurtigt mod København.

Dukketøj

6 kommentarer:

  1. Sikke en god ide - og du er godt nok hurtig !

    SvarSlet
  2. Hvor er det fedt med det legetøj og hjemme syede tøj.. sikke en hurtighed du har i fingrene.. Det er lidt lækkert.. Blev hun glad for det??? Det er jo det vigtigste.. jeg forstår godt dine tanker om plastic. Jeg selv vil gerne trælegetøj etc. Ida elsker plastic og farver.. især vores madkasser, bøtter til salat etc. rent tupperware... :-)

    SvarSlet
  3. Losarinas Mor, det var ganske småt, men tog alligevel længere tid, end jeg lige troede :)

    SvarSlet
  4. Christina, jeg ved ikke rigtigt om hun blev glad. De andre mødre i selskabet så mere glade ud end fødselsdagsbarnet. Det var et sats :)
    Mine unger havde også en del træ, som små. Men det er ofte så hårdt og plastik kan være en hel del rarere at røre ved - tror jeg. En god blanding er vel at foretrække. Duplo har nogle ret lækre ting - synes jeg at huske, men bøtter til husholdning er helt sikkert også godt... og dem bruger moar også :)

    SvarSlet
  5. Hmm, jeg synes altså det er imponerende at du satsede.. Om ikke andet, sådan en personlig gave er helt sikker at foretrække og blive glad for.. Vi har endnu ikke skaffet os duplo.. Men det skal vi da have.. og plastic dyr.. det er skønt.. men hun har en del kids wood.. hedder det ikke det? Det var et hit hos min den store..

    SvarSlet
  6. Det skal I da, Christina. På den anden side, er det ikke altid nødvendigt med fint dyrt legetøj. I mine ungers børnehave var yndlingslegetøjet en vældig kasse med grankogler :)

    SvarSlet