søndag den 6. august 2023

Konen og lampen

 

Det er efterhånden længe siden vi var i Malmø. Det var helt tilbage til pinse.

To dage og en  billet til den offentlige trafik, betød at vi kom længere rundt i byen, end en endagstur plejer at betyde.

 

 

Jeg havde hjemmefra fundet to garnbutikker. Den ene var en lille biks, ikke langt fra centrum, der ikke så ud af meget, men udenfor i en restekasse havde en bunke superlækre brune fed garn, der bestemt skulle med hjem til en sweater til Anders (som endda er kommet på pindene).

Den anden garnbutik lå længere væk, og vi var glade for busbilletten. Fremme mødte vi en butik, der så ud af meget, men ikke rigtig indeholdt noget,. Sådan er der så meget.

Til gengæld mødte vi en lampe. En meget stor lampe.




 Lige overfor garnbutikken var et lille torv, og midt på torvet stod en kæmpestor lampe. Vi så den langt  fra, og jeg  tænkte at jeg måtte se forkert. Hvorfor skulle der stå en lampe midt i det hele.

Det var en lampe. Tættere på var det tydeligt at den også kunne lyse. 

Jeg synes ikke  den var pæn, men det tror jeg faktisk heller ikke var meningen.

 


 

Ved siden af lampen stod en kone, med en vogn. Hun var ærlig talt noget mere spændende at se på. 

Jeg ved ikke hvem hun er, hvilken betydning hun har eller hvem kunstneren er. Jeg har ikke kunne finde noget på hende. Hun fik mig til at tænke Amagerkoner, men jeg synes hun var fin. I hvert fald mere spændende end lampen.

Vi gik videre, besluttede at det var tid til is.

 

 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar