søndag den 13. august 2023

Dionysos Sock

 

Det er efterhånden et stykke tid siden Dionysos strømperne blev færdige. Jeg har af et par gange forsøgt at få taget billeder, men hver gang lykkedes det ikke. 

 

 

Der har været meget regn.

Og indrømmet - så glemte jeg det.

Indtil jeg mødte Kirsten i går på Fiberfolk, og hun huskede mig på at jeg havde strikket dem. Emilie stillede op som fotograf og endelig blev de foreviget.

Strømperne er Kirstens første design og de er superfine, de var skønne at strikke, og rimelig nemme at memorere.

 

 



 

Design: Dionysos af Kirsten Clausen.

 

Garn: Shimmering Merino Sock fra Tinki Fibrres. Farven hedder Mossy Garden og jeg havde den med hjem fra Strik i Nyborgs Hjerte sidste år.

Der gik 56 gram til hele parret.

 

Pinde: Jeg strikker til mig selv strømper på en 2,25 mm. Jeg strikker Magic Loop. 



Størrelse: Jeg slog 64 masker op og strikkede derfra.

 

Bemærkninger: Strømper passer mig bedst når der er lidt flere masker rundt om benet i forhold til rundt om foden. Altså tager jeg ind til 60 masker, når hælen er vendt og der tages ind i kilen. 

Jeg strikkede 4 mønstergentagelser ned ad benet, og fortsatte ribmønstret over hælen. Jeg tog retmaskerne løst af på vrangsiden, for at forstærke hælen. 

Jeg strikkede en stjernetå. Stjernetåen gør noget godt for min fod, og er godt på vej til at blive min foretrukne tå.

Jeg spejlvendte mønstret på strømpe nummer to. Jeg kan så godt lide symmetri.

 

 

Vil du se flere billeder af strømperne kan de ses på Ravelry.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar