søndag den 24. januar 2021

Et kig på timeantallet


Hvad laver sådan en hjemsendt pædagog så? Er det overhovedet muligt at få tiden til at gå? Og hvorfor er jeg så blæst når dagen er slut, eller nærmest ind imellem?



I fredags blev vi alle bedt om at gøre vores timer op, forsøge at skemalægge den tid vi bruger i en tid, hvor det kan være svært for en ledelse at holde styr på alle, og hvor nogen måske kan bruge deres tid på en anden måde.

Når jeg sådan fik sat alle de forskellige møder, aktiviteter og andet ind i et skema og stadig havde opgaver, der var svære at gøre rede for tidsmæssigt, blev det ikke kun overskueligt for min leder, pludselig kan jeg godt forstå hvorfor jeg føler mig blæst.

Der har helt klart været dage, hvor jeg har stået tilbage med en oplevelse af, ikke at have lavet noget, omvendt har der også været dage, hvor jeg i den grad føler mig brugt. Det var faktisk rart at få synliggjort hvordan et arbejdsliv i en helt forkert verden kan se ud.

Samtidig har den forløbne uge bragt afsindig megen tænken ud af boksen både i skole- og SFOregi,og når vi i morgen tager hul på en fin ny uge er der nye opgaver på programmet. Opgaver jeg i den grad ser frem til.  

Mens nødpasningen er udbygget til også at rumme børn, vi som undervisere kan være bekymrede for, har vi også i de enkelte teams kigget indad og overvejet for og imod. 

Jeg kan se frem til et par dage med en til en undervisning af en elev, der sagtens kan, men har brug for et skub, for at få sat hjemmearbejdet i gang. Jeg kan også se frem til en tur ud i det blå sammen med et par andre elever, der har brug for voksenkontakt, snak og en oplevelse af at blive set. Jeg glæder mig vildt til igen at være i nærheden af børn, også selvom der skal holdes en vis afstand.



I klubben går vi online, når vi lukker op for en rumsonde og i første omgang dropper de store armbevægelser, håber at se nogen børn til hygge, sjov og gode snakke om hvordan vi bedst kan bruge de online muligheder.

Vi skal drikke the, quizze og gå på skattejagt i den hjemlige hjem. Vi skal også ud og gå med telefonen i lommen og hinanden i ørene. Hvis ellers børnene synes det er en god ide, har vi masser af ideer at arbejde videre med. Kan vi lave noget Jørgen Clevin-agtigt hobby eller måske indtage de hjemlige køkkener og med en i forvejen indkøbt liste af ingredienser stå for maden i de små hjem? Kan vi kigge fugle eller på anden måde få gang i noget bevægelse? Listen over ideer er lang, spørgsmålet er hvor mange der vil være med. 

Igen er jeg vildt spændt og glæder mig til at se nogen børn.  





Ingen kommentarer:

Send en kommentar