søndag den 27. september 2020

Masker på en søndag - Uge 39

 

Kender I de uger, hvor mandag er så langt væk, at man kan blive i tvivl om vi taler om samme uge. Sådan er den her uge. Fyldt, mættet og helt fantistisk.

Jeg ved ikke om det kan gøres kort:

 

  • Mandag var starten på skoleårets første A-uge (anderledes uge). I disse tider, kan det stadig lade sig gøre at være sammen på tværs med visse forbehold. 
  • Således har de to 3. klasser været sammen på afstand om en uge i affaldets tegn. 
  • Jeg var med de første to dage, der blandt andet bød på ture ud i nærmiljøet, for at samle affald. Tilsammen samlede de to klasser ti kilo skrammel (heriblandt mange cigaretskod) på vejene omkring skolen og syv et halv kilo på volden.
  • Jeg har senere læst på Aula, at de samlede elleve kilo på skolens område. Ups! Godt vi på den netop overståede APV snakkede om at genindføre klassevis affaldsindsamling. Hver klasse er ansvarlig for renholdelse af udeområderne en uge ad gangen - hele skoleåret. Det døde da vore grønne dame gik på barsel. Nu er hun heldigvis tilbage.
  • To dage fra 8.00 til 16.00 med fuld børnetid kan mærkes...
  • Der blev plads til et opsamlingsmøde med de sidste nyansatte, for dels at høre hvordan starten er gået, dels at samle op på hvad vi kan gøre bedre. Det blev et godt og konstruktivt møde.
  • Vi rykkede Hobby ud til bålet og har tænkt tanker om hvad der kan lade sig gøre udenfor. Gamle håndværk er fundet frem og brikvævning er igen på menuen.
  • Oscar blev rykket til tirsdag, for jeg måske havde jeg en aftale om træning mandag efter arbejde. Det blev desværre ikke til noget. Det samme skete fredag. Jeg har høje håb om næste uge...
  • Torsdag og fredag kørte vi til Hvalsø og lærte lidt grundlæggende om at smede. Et todages intensivt kursus, som vil huskes længe.
  • Mit håndled gør ondt - av, av, av - men pyt!
  • Et længe ventet projekt blev startet op. Jeg har fjorten dagen til at færdiggøre. Noget med at love og noget med et hæklet dyr.
  • Vi startede projekt sy-mundbind-selv. Et par mønstre er afprøvet. Valget faldt på det her, jeg har modificeret en lille bitte smule, forstørret så det passer Anders, og Emilie har planer om at pynte med lidt broderi. 
  • Sille købte en brugt flyverdragt til Rose, sælger bor lige om hjørnet, så jeg har hentet og har nu en flyverdragt liggende, til vi ses næste gang - formentlig næste weekend.
  • Der er indløbet bulletiner om at Rose savner Polelle... 








Læse:

Foreløbig sidste bind i fortællingen om Roland Benito og Anne Larsen er landet hjemme hos mig. 

Et voldsomt drab har fundet sted, et par børn er forsvundet, en medarbejder på en telefonlinje har modtaget foruroligende opkald, Anne Larsen har fået nyt job og Benito har fundet en hund.

Jeg kan ikke rigtig gennemskue hvordan hunden passer ind i historien. 

Jeg tænker det kommer, har ikke læst helt så meget som jeg godt gad. 

Det kommer nok også.


Strikke:

Jeg har slået op til et nyt par strømper i noget af det lækreste strømpegarn jeg længe har strikket med. 

Garnet er fra Handdyed.dk, mønstret er Hungry Goast Socks.

Mens de sultne spøgelser bliver flere og flere er den første strømpe snart slut.

Det gik ualmindeligt stærkt.

Det betyder selvfølgelig ikke at det fortsætter sådan - specielt når jeg nu bør passe lidt på håndleddet...

 

 

 

 
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar