onsdag den 23. september 2020

Dragt og kjole

 

For at komplettere dåbsgaven, fik jeg i sidste øjeblik, inden afhentning, syet to små bodyer - den ene med skørt.

 

 

Det er efterhånden længe siden, men dengang jeg købte stof med brandbiler til Oscar, kørte jeg i Stoff og Stil efter rib til kanter og kom også hjem med stof til dåbsbarnet. Jeg havde et nøgle af garnet med i tasken, som sammenligningsgrundlag og fandt lyserødt med bier og en matchende rib.

I et af de gamle numre af Ottobre jeg har stående (alle mine blade er fra dengang mine børn var små, og trods mange år på bagen, synes jeg alligevel altid jeg kan finde noget der duer. Ændringer kan forekomme) fandt jeg en legedragt, der passede perfekt til formålet.

Nu håber jeg bare barnet kan passe udstyret og forældrene gider bruge det.







 

 

 

 

 

Design: Lekdräkt fra Ottobre 3/2006 model 5.



Stof: Lyserød jersey og lidt mørkere rib fra Stoff og Stil.

Jeg købte en meter af det lyserøde med bier, og brugte stort set det hele.


Størrelse: 68 cl.





Bemærkninger: Jeg brugte samme mønster til begge de små dragter. Til kjolen skar jeg over i empirelinien og freestylede et skørt.  

Som lukning fandt jeg en flok trykknapper i en skuffe og syede dem i, i hånden. Jeg synes faktisk det ser bedre ud, hvis de havde været synlige. 

Der er steder hvor de usynlige trykknapper gør sig bedst og omvendt.

Jeg ved ikke hvordan kjoledragten virker i brug, men jeg synes resultatet blev rigtig godt.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar