fredag den 20. april 2012

Heldige Olga


For længe siden fandt Emilie og jeg læderindbundne bøger med gotiske bogstaver. De har ligget længe og ventet på det rigtige projekt.

De har også ventet på, at jeg igen skulle gå i gang med saks og flettninger.


Firkløverheld og historiefortælling


Steen Steensen Blicher gik til den lille røde, og nu er turen kommet til Historien om Olga og Alexis. Det er ikke en bog jeg kender, og der står ingen forfatter nævnt. Men de gulnede sider med de smukke krøllede bogstaver glæder jeg mig til at sætte sammen til en taske til mig.

Det er vist på tide.

Jeg har samlet grønt. Men slet ikke nok. Jeg har tegnet streger om skabeloner i flere størrelser. Mine fingre er blå af kuglepenneafsæt og mine negle, der ellers er begyndt at blive pæne, ligeså.


Firkløverheld og historiefortælling


Og mens jeg hiver side after side ud af historierne om Olga og frihedsbevægelser i Rusland, flyver det om ørene på mig med held i firkløverform.

Endnu en historie tager form. En historie om at finde og passe på. En historie om at kunne se og have lyst til at gemme.

En historie om livet et helt andet sted.

Og jeg glæder mig over at få lov at kigge ind hos andre, fra en svunden tid.

Det bliver en dejlig taske - fyldt med held.


Firkløverheld og historiefortælling

Ingen kommentarer:

Send en kommentar