fredag den 2. oktober 2015

Sience i Skolegården


To store blå containere fra Energi og Vandværkstedet dannede i denne uge rammen for udendørs undervisning om vandets vej og klimaforandringer.


Sience i Skolegården


Da de blev sat op, var de ikke specielt spændende at se på, men da de i mandags blev slået ud til over dobbelt størrelse, området mellem blev belagt med en kæmpe spilleplade og pladsen omkring inddraget til leg og læring, var det et noget andet scenarie.

Alle skolens elever fra 3. til 6. klasse har været gennem timelange forløb sammen med kompetente folk fra Energi og Vandværkstedet. Timer, der for alle løb alt for stærkt. Timer der blev fyldt med ny viden og sjove oplevelser målrettet de forskellige aldersgrupper.

De timer, vores egne elever ikke skulle bruge pladsen, kom elever fra andre af kommunens skoler, og det har været en fryd at se ud gennem Klubbens ruder på det virvar og den glæde alle gav udtryk for.


Sience i Skolegården


Jeg var så heldig at være med da 3. klasserne i mandags legede med vand. Jeg var ikke med hele vejen, og da mine regulære timer var færdige og jeg kunne slutte mig til flokken i skolegården, havde alle så godt styr på hvad det gik ud på, at jeg kunne nøjes med at kigge på, spørge og tage en mængde billeder til det kommende nyhedsbrev.

De to containere har været rundt omkring de sidste mange uger. De står en uge hvert sted, somme tider på rådhuspladser, somme tider ved stadions og somme tider på skoler. Det var skønt at se hvor engagerede medarbejderene var og hvor vilde ungerne var med at løse de forskellige opgaver.


 Sience i Skolegården


Det ultimativt sjoveste og mest besøgte, var det store toilet på toppen af den ene container. Man kunne nemlig kravle ned i toilettet, gennem kloaken og se hvor mange ualmidelige ulækre ting og sager der findes dernede. Ungerne kom ud og fortalte om rotter, lorte, kondomer, edderkopper og andet klamt (alt sammen af plastik, men temmelig naturtro) – men intet kunne få dem fra endnu en tur i dybet.


farver179

prikker

Ingen kommentarer:

Send en kommentar