lørdag den 17. oktober 2015

København i gråvejr


I mandags tog vi ind til byen. Emilie og jeg.

Vi havde planer, der mest af alt handlede om at hive pungen op af lommen.


København


Da indkøbene var overstået og vi vendte snuderne hjemad gik vi over Rådhuspladsen. Ved springvandet sidder duerne tæt, og Emilie måtte sande at de er for vandt til mennesker. Ikke om de lod sig skræmme til at flyve i samlet flok… Næ de flyttede sig bare lidt, da hun kom stormende. De var også sådan cirka fuldstændig ligeglade med at jeg satte mig midt mellem dem og tog billeder.

Længere henne, langs Vesterbrogade, er byggeriet af Axel Towers godt på vej. Byggeriet er spændende, de fem runde tårne bliver noget helt andet i et bybillede, der domineres af firkanter. Men jeg er ikke så sikker på hvor spændende jeg synes den påklistede gyldne metalfarvede overflade ser ud.


København

København


Til gengæld er jeg ret vild med ideen om at lave beplantning, der i hvert fald ovenfra – der er så formentlig ikke særlig mange, der vil se det ovenfra – vil give sig ud som en del af de ravelinere der i sin tid var bygget netop her som en del af det gamle voldanlæg. Det voldanlæg der stadig er rester af som grønne områder langs indre by. Områder som Ørstedparken, Botanisk Have, Østre Anlæg og Tivoli.

Siden gik ugen stærkt, arbejdet kaldte med få børn, og mulighed for noget af alt det vi ellers aldrig når. Nu er det weekend og om lidt venter hverdagen igen.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar