mandag den 15. september 2014

Inden jeg falder i søvn


Jeg har ikke mange store tanker at dele for tiden. Ikke at der mangler tanker, der er bare ikke plads eller overskud eller egentlig behov til at dele. For tiden.

Skolereformen er stadig meget ny. Der er stadig mange erfaringer at gøre. Der er stadig meget som kunne ændres. Men desværre kan alting ikke ske på een gang.

Vi har ellers ideer nok.


Starten på en hest


Tiden går stærkt. Jeg har travlt, og pludselig er der gået tre uger. Jeg går stadig i brædderne når jeg kommer hjem. Eller - i dag var jeg vågen og frisk en hel time efter hjemkomsten, inden øjnene begyndte at klappe i.

Jeg tænker der er håb for en fornuftig brug af dagene. En gang med tiden.

Jeg maler stadig billede. Der er heldigvis tålmodighed i den anden ende, for hold op hvor går det langsomt. Jeg er nået til sidste del. En hest. Jeg har aldrig malet en hest før.

Også hestemaling giver nye erfaringer. For hvor jeg har så meget styr på et menneskeansigt at jeg med usvigelig sikkerhed ved hvillke små felter der er vigtige at få med, og hvillke der er temmelig ligegyldige, så er det meget anderledes med en hest.

Jeg tænker der kan tilføjes små pletter på den færdige maling. En gang med tiden.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar