søndag den 22. oktober 2023

Masker på en søndag - Uge 42

 

Ugen kort:

  • Efterårsferie i Klubben er altid hyggelig.
  • Jeg nåede forbi sløjdlokalet og byggede tre ekstra rammer til papirfremstillingen. 
  • Efter en weekend hjemmefra blev der tid til vask. 
  • En uheldig situation, der helt sikkert kunne være undgået endte med at jeg holdt fast i et barn. SFO-lederen spurgte tre gange, før hun troede på at det var mig, der have holdt fast, og ikke en anden.
  • Det siger måske hvor sjældent det sker. 
  • Som AMR mente SFO-lederen at jeg havde helt styr på hvad jeg skulle gøre, så jeg ringede til mor, der tog det pænt, skrev en fastholdelse og sendte den videre. 
  • Barnet endte med en god dag, og mor var glad.
  • Jeg hentede Oscar i børnehaven den dag, der var forældreevent. Både mor, morfar og Emilie mødte også op. Oscar havde en fest.
  • Hjemme hos os kom Oldemor på besøg, læste Pinocchio,  hyggede og  tog hjem inden barnet skulle sove. 
  • Vi kom lidt senere af sted til børnehaven, end jeg havde forventet. Til gengæld hyggede Oscar inden afgang. 
  • Jeg har lavet en gravsten til den kommende Halloweenfest.
  • Selvom det er ferie, skal der stadig være bål. Det blev til feriepandekager. Resten af dejen blev til små pandekager bagt på det indvendige komfur. De fik hurtigt ben at gå på. 
  • Jeg havde en fridag/skrivedag og fik stort set styr på den skriftlige opgave til uddannelsen. Jeg manlger stadig det sidste og sytten gennemlæsninger. Cirka. 
  • For længe siden fik jeg et gavekort til en middag for to af et par kolleger, der ville vise deres taknemmelighed. At middagen skulle nydes sammen med Berit blev foreslået af kollegerne og med flere udsættelser lykkedes det i torsdags at mødes og spise ude. Det var superhyggeligt. Og bør klart gentages. 
  • Uro stopper ikke i ferietid. 
  • Jeg har læst seks og tyve ansøgninger til næste uges ansættelsessamtaler. Der er formentlig lige så mange i vente i morgen.
  • Vores altandør var ved at falde af. Nu sidder den fast igen. I rette tid til storm. 
  • Jeg  har lavet papir af aviser.
  • Amrit Strik i Valby solgte ud af det lækre lammeuld fra Biches & Buches. Jeg nåede forbi og købte nok til en trøje. 
  • Jeg har klippet pink og lilla papir, karton, silkepapir og hvad der ellers lå i restekasserne til en ny omgang papir, og er spændt på hvor meget farve, der ender i det færdige papir. 
  • Endnu en omgang vask er klaret. Jeg bør sy nogle flere kjoler - jeg har ikke nok til en uge. 









Læse: 

Jeg er lidt overrasket over hvor hurtigt Mr. Darcy falder for Elizabeth, eller i hver fald finder hende tiltrækkende. At han gør alt hvad han kan for at lade være er knap så overraskende. Det er næppe svært med Miss Bingly lige i hælene, konstant huskende ham på hvor forfærdige hendes familie er.

Jane har været på Netherfield, blev syg, Elizabeth fulgte efter og blev i flere dage. De er hjemme nu, hvor  Mr. Collins er ankommet og de yngste søstre er vilde med de stedlige officerer og tanken om bal.


Strik:

Jeg har flere projekter i gang, men det er ikke mange af dem, der bliver arbejdet på.  

Strømperne til Anders er med i tasken, og selvom det meget mørke garn betyder at det nærmest er umuligt at se hvad jeg laver, vokser de stille og roligt lidt ad gangen.

Triatan Sock er et rigtig fint mønster, der er hurtigt memoreret og næsten kan strikkes uden rigtig at kunne se maskerne. Ganske heldigt tænker jeg, og fortsætter med at stoppe dem i tasken.

En uge uden møder, men ferie gav ikke meget fremgang. Lidt mærkeligt. Ferietid plejer også at indeholde tid til at sidde, snakke, hygge og strikke lidt.

Sådan blev det ikke i år. På den anden side, havde vi flere børn i Klubben end de havde i SFOI. Det har jeg aldrig oplevet før.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar