tirsdag den 30. maj 2023

Masker på en mandag - Uge 21

 

Ugen kort:

  • Den evige opvask er ... evig. Jeg synes vi vasker op i en uendelighed og glæder mig til den dag, jeg tager mig sammen og køber en funktionel opvaskemaskine. Det kunne i princippet godt være i sommerferien. 
  • Vi slog regnen, lavede pizza over bål og lod børnene lave det hele selv. Ikke mindre end fem og fyrer børn nåede ud og æltede dej i regnen. Melet blev vådt, bagepulveret  boblede og der var dej overalt. Mens Louise og jeg hjalp med at måle og ælte. klarede børnene selv at bage pizzaerne over bålet. Et år med fokus på at kunne selv gav pludselig så meget mening.
  • Oscar og Daniel var forbi til spisning og jeg er spændt på hvornår det igen bliver tid til overnatning. Foråret er hektisk, så vi venter lidt. 
  • Jeg nåede forbi Tek-X og aftalte tid til tryk af T-shirts til alle pigerne vi har arbejdet med gennem de seneste måneder. Pigerne tegnede, jeg satte sammen, og de har lavet den fineste fælles tegning. Jeg har bestilt T-shirts og vi er klar igen på onsdag.
  • Jeg var med 5Y i Tivoli til faglige dage. Det var så hyggeligt, eleverne var glade og de mødte bare til tiden, hver gang vi aftale at mødes. 
  • Anders og jeg tog til langelinje for at høre flåden sige godmorgen. Det var en skøn oplevelse, midt i en morgentræt by. 
  • Vi pakkede og tog til Malmø for en enkelt overnatning.
  • Malmøhus er et besøg værd, også selvom jeg blev skuffet. 
  • Der er skønt i Malmø.

 







 

 Læse:

Mens Jeppe forsøger at opklare mord på traditionel vis, er Annette i gang midt i sin barsel, helstt uden at nogen ved det. 

Hvad er det psykiateren gemmer på og hvornår hører vi mere om den mystiske nye beboer i Esthers opgang. Hvordan har Gregers det efter sit fald og hvad er der med hende sygeplejesken?

Der er mange spørgsmål, persongalleriet er endnu større og historien er ikke længere svær at læse. 

 

Strikke:

Når jeg ikke slår nyt op, og mest strikker meget hemmelige hemmeligheder, bliver fremvisningen noget ensidig.  

Jerg kan ikke huske hvornår, måske var det forrige uge, men det er ikke længe siden strømperne til Anders sidst figurerede i det ugentlige opslag. 

De var med da vi var i Helsingør sidste weekend - da nåede jeg en del. De var med inde og sige godmorgen, hvor jeg nåede tåen og de var med i Malmø hvor tiden til strik var meget nedtonet og jeg stort set ikke nåede andet end en tå og en rib.

Det betyder at strømpe nummer to er i gang. Og det er altid noget. 

Jeg strikker The Undiscovered Country af Claire Ellen i garn fra Cleo Garn. Jeg strikker lige præcis lidt nok på dem, til at jeg glemmer mønsterrapporten og skal lære den igen hver gang jeg finder dem frem.

Jeg tænker at lige om lidt får de mere strikketid - lige om lidt skal hemmelighederne vises frem. 

Jeg  har en plan om at størstedelen af de strømper jeg strikker i år, skal være til enten Anders eller Emilie. De fleste bliver nok til Anders af den simple grund, at lageret indeholder mest garn til Anders.

Jeg kan godt lide at strikke strømper til Anders - det tager bare lang tid. 

 

 

 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar