søndag den 4. december 2022

Adventsgaver

 

Hele sidste uge bød på dage, der gjorde det umuligt at tage billeder i dagslys. Efter en uge er det endelig lykkes, for Emilie har virkelig fundet noget godt, der bør vises frem. 

Hun har gået rundt og holdt på hemmeligheden så længe, at det har været virkelig svært. Emilie er ikke god til at holde på hemmeligheder. Derfor var det også vigtigt at det var netop den gave jeg åbnede første søndag i advent. 

Hun har simpelthen fået fat i en tapetbog. Fra 1992. Den er fyldt med de fineste blomstrede tapetprøver og borter og enkelte steder også stof, der matcher.

Det er en rigdom uden lige. 

 



 

Som altid, når noget er nyt, specielt bøger og blade af enhver art, som er tiltænkt projekter, der kræver at der bliver klippet eller revet i dem, har jeg brug for at gemme dem lidt, kigge på dem, og ae lidt inden jeg begynder at ødelægge dem. 

Jeg skal ikke bruge bogen her lige nu. Men næste gang jeg skal lave noget med gammelt papir, bliver det lækkert at have alle de smukke sider liggende. 

Emilie har fået chokolade og garn. Glimmergarn. Hun har snakket om det længe, og nu har hun vist nok til den trøje hun også har snakket om længe. Lige nu er det største problem at finde ud af hvilken opskrift der skal strikkes. 

Hun har god tid, for jeg skal strikke, og jeg er i gang med et par strømper til hende. Jeg har meldt ud at jeg slår ikke op til nyt til hende, før strømperne er færdige. 

Jeg har lovet de er færdige inden jul...

 

 

Anders har fået kaffe og strømper, og er indtil videre temmelig tilfreds. 

I dag fik jeg chokolade.

Af den lækre slags. 

Det bliver spændende at se hvad der er i de sidste to gaver.







Ingen kommentarer:

Send en kommentar