mandag den 29. november 2021

Masker på en søndag - Uge 47

 

Ugen kort:

  • Jeg har pådraget mig en forkølelse - måske på stemmebåndet, jeg lyder i hvert fald ikke særlig normal. Og hoster.
  • Mere end en test har påvist at det ikke er den frygtede virus.
  • I Klubben tog vi genbrug til et nyt level, da sidste års juletræ kom til ære og værdighed sammen med den juledekoration, der blev slukket tidligere end forventet sidste år.
  • Børstebinderi er sjovt.
  • Det er også sjovt som skoleledere har en form for superheltestatus blandt fjerdeklasseselever.
  • Anders tog med ud på skolen og fiksede søjleboremaskinen. 
  • Nanna troede han var FagTek-manden - hvilket førte til et godt grin, da jeg kyssede ham farvel.
  • Jeg lavede både pulled pork og pulled duck under kyndig telefonisk vejledning fra Anders.
  • Det blev godt og stod på mål som middag, da vi udviddede åbningstiden i tirsdag til julehygge og julebanko for børnene.
  • Jeg fik den skønneste gave fra et par af de skønneste.
  • Jeg opgav zumba til fordel for hoste.
  • Jeg har lavet en lille børste til skæg i samarbejde med Anders.
  • Min mor inviterede min søster og jeg til Island til sommer.
  • Jeg har bestilt et nyt rejsekort, det gamle nægter at virke.
  • Jeg må også hellere bestille et blåt sygesikringsbevis.
  • Triomøde og fælles personalemøde gav gode snakke. 
  • Jeg nåede også fagteammødet for Håndværk og Design. 
  • Emilie og jeg har udvekslet adventsgaver. Den eneste adventskalender det lykkedes mig at lave i år.
  • Emilie har fået garn, jeg har fået fugt til håret og en ny pincet (jeg låner ellers gerne hendes).
  • En snak med yndlingsfamilien betød at vi bliver hjemme til jul i år. Vi kan ikke få enderne til at nå sammen. og satser på næste år. 
  • Altså skal vi gentænke julen. Det skal nok blive godt.








Læse:

Den russiske revolution er for alvor i gang, USA er på vej ind i krigen og årstallet er stadig 1917. Jeg har mere på anden end første verdenskrig og kan godt mærke jeg mangler noget historieundervisning, for at kunne følge med. 

Kvinderne har fået stemmeret i England. Jeg ved godt det skete nogle år før i Danmark. Ikke alle er enige om at kvinderne for alvor har fået stemmeret, og jeg bliver nysgerrig på hvornår stemmeretten blev udbredt til flere - også i Danmark. 

Jeg ved godt krigen ender, så spørgsmålet er mere hvordan historien ender. Lige nu er flere udsendte for eksempel strandet i Rusland. Hvor nemt er det lige at komme derfra? 


Strikke:

Siden jeg først på året strikkede et Gardenpartyskørt af Knit in Colours, har jeg haft lyst til at strikke et mere. Jeg havde garn liggende til et halvt skørt, og har ledt mere eller mindre effektivt - og glemt det flere gange - efter noget, der kunne passe til. 

Nu har fundet garn der virker sammen med lagergarnet. Jeg købte to forskellige farver. Den ene passer perfekt, den anden er jeg knap så begejstret for. Jeg tror der er nok med den ene, så kan den anden blive noget andet senere.

Jeg har ikke travlt med at blive færdig, men det er godt stykke strik, når der ikke skal tænkes for meget. 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar