mandag den 22. november 2021

Masker på en søndag - Uge 46


Ugen kort:

  • Ugen har været fyldt med møder - vigtige møder, korte møder, lange møder, møder på gangen, akutte møder og møder mellem mennesker. 
  • Jeg er blevet opdateret på hvordan vi taler med børn om at begå sig på nettet.
  • Vi har talt om konflikttrapper. Selvom konflikter kan være svære at begå sig i, er børn alligevel eksperter i hvordan de udvikler sig. Vi arbejder videre i næste uge.
  • I Klubben havde vi et par ottende klasses drenge fra egen rede i praktik. 
  • De måtte sande at det ikke er helt så nemt at arbejde i en klub som først antaget.
  • Det halvårlige eftersyn hos tandlægen er overstået.
  • Julehyggen blandt kolleger er udsat et par uger. Den mere alvorlige fælles julefrokost er ganske aflyst.
  • Restriktioner og opdeling af børn er genindført.
  • Vi er stadig næsten uden smitte på skolen.
  • Praktikanterne blev sat på opgaven at lavet en projekt med børn. 
  • De valgte bål og pandebrød.
  • Det var svært at lade dem klare det hele selv, uden at hjælpe for meget.
  • Der bliver arbejdet på det månedlige nyhedsbrev.
  • Min mor inviterede, min søster og jeg dukkede gerne op.
  • Jeg hoster, og indkasserede en negativ PCRtest (heldigvis)
  • Jeg har Strikkekanalrundfart sammen med en  flok glade strikkende kvinder.
  • Zumbatimerne nåede to.




.




Læse:

Historien fortsætter og revolutionen i Rusland er i fuld gang. Zaren har abdiceret og flere af hovedpersonerne bliver berørt på hver deres måde. 

Som historien udvikler sig, som persongalleriet bliver mere og mere velkendt og den reelle historie dukker op som noget jeg kender, bliver historien på en eller anden måde mere spændende. Det kan mere eller mindre aflæses på mængden af læsning siden sidste uge.



Strikke:

Jeg manglede noget nemt at have med mig på strikkefronten. Samtidig har Berit og jeg besluttet at julehyggen i år må tilfalde en anden end sidst og planlægger en hyggelig julekalender. 

Jeg tænkte et par karklude kunne være en god ide mellem hyggelig små pakker og har snart strikket tre.

 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar