søndag den 28. november 2021

Boromir Socks

 

Det fjerde medlem af sokkefællesskabet - Fellowship of the Socks - er Boromir. 



Den hvide by har syv tårne, som på strømperne bliver repræsenteret af snoningerne langs fronten. Anders holder af lange strømper og har lange fødder, det ville se dumt ud hvis snoningerne stoppede, så Anders' by har ni tårne.

Det kunne han godt leve med. 



Strømperne har været færdige længe. Billederne tog vi dengang vi var på Vikingemarked tilbage i september - hvilket måske fremgår af det gode vejr.

Faktisk var de færdige mindst fjorten dage før det omtalte marked - hvilket igen viser noget om hvor hurtig jeg er til at fremvise færdige projekter for tiden. Eller i år. Jeg tænker stadig det bliver bedre hen ad vejen.

Anders er glad, strømperne bliver brugt og så er alt vel egentlig godt.








"O Boromir! From the heigh wall
westward I looked afar
But you came not from the empty
lands were no men are"
Aragon - The two towers



Design: Boromir Socks af Claire Ellen fra Fellowship of the Socks


Garn: Die Wollnerin Sockenwolle - håndfarvet og grønt, købt i Berlin dengang vi var udenlands sidst. Lige inden den famøse nedlukning. 


Pinde: 2,5 mm Addi Lace 80 cm rundpind - Magic Loop.


Størrelse: Jeg strikker str 72 masker til Anders, et langt skaft og fødder lange nok til en størrelse 47.



Bemærkninger: Jeg strikkede 15 omgange rib inden 4 mønstergentagelser, før den sidste gentagelse der ender i hælflappen. På omgangen efter den sidste snoning strikkede jeg de to midterste masker sammen, for at ende med et ulige antal masker og et symmetrisk udtryk.

Det samme gjaldt i den anden ende - ved tåen. Hvilket igen betød at jeg endte med samme antal masker over og under foden.


Vil du se flere billeder, kan de ses på Ravelry.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar