tirsdag den 28. marts 2023

Ramosa Headband

 

Jeg strikkede et hårbånd i aftes. Det tog ikke lang tid, det tog ikke meget garn og det var  tørt i morges, så jeg kunne have det på i dag.

Virkelig et hurtigt projekt.

 

 

 

Det er hyggeligt med sådan et hårbånd. Eneste anke er, at det vokser i brug. Det stod der i opskriften, og jeg prøvede virkelig at sikre plads til at vokse. Det gjorde det. 

Jeg kunne godt finde på at sætte et stykke elastik i nakken. 

Jeg kunne også godt finde på at strikke det igen.

 

Jeg fik Emilie til at tage billeder, da jeg efter en dag med sne nåede hjem i aftenlyset fra alt det hvide. 


 


 

 

Design: Ramosa Heaadband af Marina Skua.

 

Garn:  Søgrøn Økologisk Hverdagsuld fra Camarose. 

Sådan et hårband kræver bare 5 gram.

 

Pinde: 2,5 og 3 mm. Jeg brugte de små 15 cm strømpepinde. 

 

Størrelse: Opskriften er skrevet så alle typer garn kan bruges. Det betyder bredden kan variere, længden afpasses efter det enkelte hoved. 

Mit bånd endte med en bredde på 3 cm. En enkelt dags brug betyder at længden er noget længere end i aftes. 

 

 

Bemærkninger: Hårbåndet starter med en rib, der ved brug gerne skal ende i nakken. Jeg valgte at strikke alle retmasker drejet ret. Jeg er ikke sikker, men bildte mig ind at det ville betyde noget i forhold til elastisitet. Om ikke andet ser det fint ud. 

Jeg valgte også at strikke den sidste maske ret og tage den første maske på hver pind løs af med garnbet foran arbejdet, i ribsektionen. Det synes jeg giver en pæn kant. 

Jeg fortsatte ikke de løse masker i selve båndet, men jeg kunne godt finde på det næste gang.

 

Vil du se flere billeder af hårbåndet kan de ses på Ravelry.

 



 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar