tirsdag den 5. juli 2022

Tirsdag med Oscar

 

Ferietider betyder blandt andet at mødetiderne er noget anderedes end normalt. Det betød at Oscar og far var ankommet da jeg kom hjem i dag. Det betyder også at næste tirsdag henter jeg Oscar til overnatning, når jeg har fri og kan nå forbi børnehaven på vej hjem. t

 

 

Det vil han gerne. Siger han, og ville i øvrigt ikke hjem i dag, da det var tid. På den anden side ville han ikke efterlades uden far, så selvom jeg egentlig godt kunne have haft ham overnattende og aflevere ham på vej til arbejde i morgen, gav det mere mening han tog hjem.

Da først han var på vej ud ad døren  var alting godt. 

Men først bagte han kage i den lille ovn (der stadig mangler knapper), kogte grød af diverse frugter og serverede af flere gange. Han var helt nede i bunden af legetøjskasse, spiste is og kørte væddeløb med en Playmobil-bil og en hoptimisten min mor har fundet til ham. 

 



 

Spillet med terning, dyr og balancebom fik en hel del opmærksomhed. Det er ligemeget at han ikke helt har fortsået det med balancen. Han har helt styr på at terningen skal kastes og bestemmer farven. Han endte med at opgive terningen - den viste ikke de rigtige farver. Dyrene var heller særlig gode til at holde balancen.

 

 

Jeg synes alligevel han skal have point for at blive ved så længe, og holde fast i egne regler. 

Jeg tænker ikke det er så vigtigt om det er legetøj eller et spil. Det sidste kommer nok en dag. 



 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar