mandag den 21. juni 2021

Masker på en søndag - Uge 24

 

Ugen kort:

  • Det månedlige nyhedsbrev er på trapperne.
  • Oscar og jeg læste om Rasmus Klump og en drage. Oscar hjalp dragen med at brøle.
  • Sommerferien står for døren. Det samme gør årets sommerfest.
  • En sommerfest, der giver anledning til fællesskab efter al for lang tid uden.
  • Vi har lejet et sommerhus i uge 27.
  • Emilie bliver hjemme, passer lejlighed, arbejder og får besøg af bedsteveninden.
  • AMRmødet blev i høj grad brugt til at finpudse den der sommerfest.
  • Lørdag var den skønneste dag sammen med Oscar, Rose og Sille.
  • Midt i hedebølgen fandt Anders og jeg skygge ved branddammen, der viste sig at være et fantastisk sted til aftensmaden, hentet fra en lokal cafe.
  • Jeg har to par strømper og en trøje liggende, der endnu ikke er fotograferet.
  • Jeg er endelig optaget på maskinkurset, der skal til for at undervise Håndværk og design. Altså ved jeg hvad jeg skal til august.
  • Årets sidste møde i det grønne udvalg gav anledning til gode tanker.
  • Jeg trak vejret dybt og fik spurgt ind til undren uden kamp.
  • Hedebølgen gav anledning til vandkamp børnene imellem. Vi voksne er glade for muligheden for igen at blande børnene - så længe de er udenfor.
  • 3X synes det er fantastisk at brodere. De er lidt ærgerlige over de ikke  når at blive færdige inden ferien, men så ved de hvad vi skal efter.
  • Trods regn, der for en kort bemærkning jagede den trykkende varme på flugt, vendte varmen tilbage.
  • Det er varmt på tredje sal, når solen står lige på.









Læse: 

Ruth og Nelson er endnu en gang ved at blive blandet ind i den samme sag. Eller i hvert fald i hver deres opklaring af mysterier der foregår mistænkeligt tæt på hinanden. 

Mens Nelson opklarer mord, er Ruth i gang med en bunke ubehagelige breve. 

Jeg er noget nær halvvejs, men det er ikke til at vide hvor historien ender. Til gengæld er en helt anden og langt mere personlig sag rykket farlig tæt på. For er det smart at være lidt for tæt på chefens kone?


Strikke:

Det håndspundne garn er tæt på at være et helt par strømper. Garnet, der ikke er det skønneste jeg nogensinde har lavet, der er lidt for hårdt tvundet og dermed både hårdt og kradst skal selvfølgelig prøves af. Også selvom jeg ender med et par strømper der kradser en smule. 

De skal nok alligevel blive brugt.

Jeg strikker Swingtime Socks af Lykkefanten. Efter opskriften skal de strikkes på en pind 3,5 så det startede jeg med, og strikkede en hel strømpe. Til trods for jeg var med på at det blev for løst.

Jeg strikker oppefra og ned, og vil gerne bruge så meget af garnet som muligt. Jeg ved godt at havde jeg strikket fra tåen og op, havde det været noget nemmere at ramme brug af alt garnet, men jeg bryder mig ikke om at strikke fra tåen og op. Tåen er rodet at sidde med, hælen bliver sjældent god og aflukningen for stram. Jeg er ikke imponeret af stretchhy aflukninger, jeg synes ikke de bliver pæne. 

Mange undskyldninger betyder at jeg åbenbart hellere strikker hver strømpe to gange, for at nå et resultat med størst mulig forbrug af garnet. Sådan er der så meget.... 





Ingen kommentarer:

Send en kommentar