søndag den 4. juni 2023

Indkøb

 

Jeg tog ikke til Nyborg, for at købe en hel masse. Men jeg havde nogle planer. Planerne handlede mest om strømper til Rose og håndfarvet silkemohair, der skal matche det lacegarn jeg har haft liggende i temmelig mange år.  

 

 

Jeg fandt ikke mohair. Eller faktisk fandt Emilie noget, der kunne have været perfekt, men det blev købt af en anden. Lige præcis det her projekt er ikke vigtigt eller haster. Jeg tænker jeg finder det rigtige, når jeg mindst venter det. 

Pink eller lyserødt garn til strømper til Rose stod til gengæld højt på listen. Jeg  valgte to minier hos Vium Garnfarveri, og blev lokket til en tredje, for der var mængderabat. Jeg har slået op.

 

 

Deadly Daisies havde nye strikke-spejdermærker med, og dem var jeg nødt til at have. Tidligere har jeg kunne sige ja til alt, denne gang var der bare to, der passer til mine strikkemeritter. Jeg har ammet og strikket, men jeg synes ikke om det, og jeg synes det ville være snyd at sætte mig på den. 



Hos Strikkediem  kunne jeg ikke lade maskemarkørerne være. De er så fine og jeg fandt to grønne, der skulle med mig hjem - bare fordi.

 

 

Hos Kirsten Fra lager til liv kom jeg i tanke om at hun har plastgranulat af gamle fiskenet, og at jeg for længe siden besluttede at næste gang, jeg så hende skulle det med hjem. Jeg købte også en salve til tør hud. Mest fordi man aldrig kan få nok salve til tør hud. (Og det var lækket).

Lidt men godt - og uden at skabe røre i garnregnskabet.

 

 



2 kommentarer:

  1. De er strikke-spekdermærker er fede. Jeg ville have købt pendler-strikkeren, hvis den bare havde været på lager endnu. Jeg må håbe på et genoptryk. Ellers har jeg det som dig, strik og amning samtidig var ikke sjov, men kyllingen derimod, Yes - der var 5 cm i overskud - jeg måtte binde en anden tråd i for at strikke de sidste par masker, men det rakte!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg tror hun trykker dem med mellemrum, det ser ud som om vi ikke er de eneste, der synes de er sjove :)

      Slet