onsdag den 20. oktober 2021

Masker med tilbageblik - Uge 40 og 41

 

Muligvis naivt, men tanken om at fylde de virtuelle sider af bloggen er allestedsnærværende. At det ikke bliver til noget, forstår jeg stadig ikke. Dagene er fyldte, tiden går stærkt, og jeg må erkende at jeg ikke kan nå det hele.

Og med to uger undervejs, er der masser at fylde på listen:

  • Efter lang tid uden, er der igen blevet tid til TRIOmøder
  • Arbejdscomputerne skulle afleveres til genopfriskning, og en oprydning blev nødvendig.
  • Nogen fik gjort rent bord, en god snak løste op for flere knuder, og en noget anderledes tilgang til samarbejde blev oplevet.
  • En hel torsdag med Håndværk og Design betød at der blev lukket op for den elektriske dekupørsav. 
  • De fleste synes det var sjovt, et par stykker skulle både overtales og hjælpes, og foreløbig har det vist sig spændende at save med maskinkraft.
  • Det er en vigtig rolle at være bisidder.
  • AMR staves stadig med stort.
  • Kan vold i hverdagen gradbøjes?
  • Vi har sagt goddag til nye kolleger.
  • Og nydt en halv weekend med overnatning, god mad, kollegial hygge og arbejde på tværs i personalegruppen.
  • Selvom weekenden bliver halveret, kan jeg godt lide personaleweekender. 
  • Efter  halvanden måned lykkedes det endelig at se Sille og Rose. 
  • Efterårets sidste bolsjeaften var superhyggelig.
  • Emilie og jeg gik i biografen og så Margrethe I.
  • I det grønne udvalg talte vi om naturvidenskabsuger, om at byde ind og flere grønne tiltag.
  • Trimdagen blev afsluttet med hokaidosuppe.
  • Zacharias fyldte 14, og dermed gik turen endnu en gang mod Næstved.
  • Tasken til min søster er afleveret.
  • Der er stadig zumba på programmet - når det passer ind. 
  • Efterårsferien er i fuld gang.







Læse:

Selvom det går langsomt, er jeg underholdt af Ken Follet. Giganternes Fald bevæger sig med stigende hast mod første Verdenskrig. Der er stadig nogen, der tror den kan undgåes. Med historien at rette sig mod, ved jeg bedre, det ændrer dog ikke på underholdningsværdien.

Bliver venner til fjender? Skal bryllupper holdes? Og hvorfor må kvinder ikke bevæge sig alene rundt udenfor?

Hører alle ugifte mødre til på samfundets bund, eller er der alligevel en mulighed for noget andet? Og  kan den kloge stadig narre den mindre kloge?


Strikke:

Jeg har slået op til  månedens strømper i Majas strømpesamstrik. Viola Sokker indeholder egentlig for meget glatstrik til min smag, men snoningen var spændende, og det smukke garn fra A lonely socklady så pænt, at glatstrik gør sig godt. 

Jeg slog til, har tilføjet en snoning på bagsiden og lader ellers det glatstrikkede være glat - så ellers ulig mig. 

Nummer to strømpe er godt på vej. Jeg tænker jeg når det inden måneden er slut.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar