søndag den 26. september 2021

Folder på en lørdag - Uge 37

 

Inden det bliver søndag og tid til endnu en uges opdateringer, kan jeg lige nå sidste uge, der føles som afsindig længe siden.


Derfor - Ugen kort:

  • På AMR-fronten gik bølgerne højt. Jeg lærer så meget for tiden. 
  • Her er et godt samarbejde med skolelederen alfa og omega. Jeg har heldigvis et godt samarbejde. 
  • Skolebestyrelsen holdt årets første møde. Et af den slags, der lover godt for fremtiden og gav gode samtaler om forventningsafstemning.
  • Glassene fyldt med garn og plantedele fra skolens udearealer blev tømt, skyllet og garnet hængt til tørre. 
  • Det lugter ikke godt sådan noget garn, der har stået med plantedele fire uger i solen. Ungerne tog det pænt.
  • Specielt den sidste del, hvor de fik lov at svinge garnet rundt, for at få så meget vand som muligt ud, var sjovt.
  • Det ser ud til vi har farvet mange nuancer af gul...
  • Daniel og Oscar blev hjemme - de var begge feberramte, men heldigvis raske igen.
  • Jeg fik færdiggjort en meget hemmelig gave til et bryllup.
  • Min AMR-lærerkollega og jeg fandt endelig tid til at mødes og dele erfaringer. Det gør vi alt for lidt.
  • Teknologi og Innovationskurset for pædagoger på Tek-X fortsatte. Det er altså sjovt. Og vildt så mange muligheder vi har.
  • Jeg havde en lang snak med fællestillidsrepræsentanten og følte mig godt klædt på til endnu en opgave jeg aldrig har stået med.
  • Jeg var bisidder ved en omsorgssamtale. 
  • Vi holdt aftenarrangement for første gang i alt for lang tid. Vi kaldte det høstfest, 55 børn mødte op, og havde en fest. 
  • Det er vist ikke kun de voksne der har savnet aftenarrangementerne. 
  • Det lykkedes mig at danse zumba en enkelt gang.
  • Lørdag var jeg i Næstved, min søster inviterede til hyggelig fødselsdag. Det var mørkt da jeg nåede hjem.
  • Jeg har lovet hende en ny taske i stedet for den gamle, og temmelig slidte.
  • Søndag var der Knitabout med fortællinger om Christian d. IV. Han var faktisk ikke særlig rar.
  • Kalle fra De Røde Fjer er en fantastisk historiefortæller, historiker og ved uden tvivl hvad han taler om. 
  • Jeg var så heldig at kunne gå hjem med en skøn præmie.







Læse:

Der dukker flere bekendtskaber op denne første del af tre. Jeg læser stadig langsomt, men dog fremad. 

Ud over Wales og Rusland er USA og Tyskland også føjet til listen over familier, at følge fremover. 

Jeg kan godt lide måden de forskellige personligheder bliver vævet ind i hinanden og tænker at alle mere eller mindre ender med at kende hinanden. Nogen måske uden at vide det.

Jeg synes det er svært at fortælle om historien uden at røbe for meget. 

 

Papirfoldning:

For længe siden foldede jeg en taske, som endte hos min søster. Hun brugte den til den ikke kunne mere. Jeg lavede en ny, den blev lige så godt brugt og nu  kan den heller ikke mere. 

Altså har jeg lovet at lave en ny. 

Det ser ud til at sådan en taske cirka holder i fem år. 

Denne gang har hun ønsket en smule mere plads. Bare en enkelt tak den ene og den anden vej. Resten skal være helt som det plejer. Så det får hun selvfølgelig. 

Den er på vej. Jeg har klippet noget, men ikke det hele. Jeg har konstateret at thailandske aviser ikke længere er tilgængelige i papirformat, det samme gælder måske russiske og mellemøstlige, så jeg har i stedet kastet mig over en gammel tysk-engelsk ordbog med gotiske bogstaver mellem de mere moderne. 

Det skal nok blive fint.





Ingen kommentarer:

Send en kommentar