søndag den 1. august 2021

Masker på en søndag - Uge 30


Ugen kort:

  • Alle de mange indlæg jeg troede jeg skulle skrive er endnu uskrevne.
  • Jeg blev tilbudt at teststrikke for en japansk designer. Jeg takkede pænt nej, jeg kan jo ikke følge en opskrift.
  • Det gik op for mig at weekender kan være hellige.
  • I klubben grillede vi skumfiduser over bål.
  • Emilie ville også riste skumfiduser og kom hjem med en engangsgrill og en pose skumfiduser.
  • Jeg har været på Langelinie og spist is.
  • SFOen tog på fælles tur til Roskilde og besøgte både Domkirken og Vikingeskibsmuseet. Børnene synes legepladsen var det bedste.
  • Sille og jeg havde en dag uden Rose. Skønt med venindehygge.
  • En gammel gæld blev tilbagebetalt.
  • Jeg har været på KnitAbout og hørt om spændende fruentimmere fra Danmarkshistorien.
  • Jeg er nået til Aarhus og er klar til to ugers maskinkursus. 









Læse:

Jeg læste Manden der søgte sin skygge færdig i toget mellem Korsør og Fredericia. Jeg har stadig en fornemmelse af at have læst den før. Jeg kunne ikke huske handlingen, havde ingen ide om hvor det bar hen, men havde alligevel med mellemrum en oplevelse af at have læst det før.

Lisbeth Salander klarede skærene, Michael Blomkvist skrev hele historien. Jeg har den næste bog med i kufferten.


Strikke:

Sidste år spandt jeg 400 gram uld til en hel del mere garn, end forventet. Jeg strikkede en cardigan sammen med en mørk tråd silkmohair og brugte mindre end halvdelen. Jeg strikkede en anden cardigan og brugte en del af resterne til mønsterfarve.

Der var stadig meget garn tilbage.

Nu har jeg fundet det frem igen, købt en lys silkemohair og strikker endnu en cardigan. Det er sjovt at se hvordan farverne influerer på hinanden.

Jeg har taget udgangspunkt i Vesterhavstrøjen af Knit in Colours. Derudover gør jeg som jeg finder for godt. Jeg har en fornemmelse af, at det bliver godt.




.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar