søndag den 20. december 2020

Masker på en søndag - Uge 51

 

Ugen kort:

  • Sidste uges klip af i omegnen af 100 brunkagemænd til adventspynt i forhallen betyder et håndled, der ikke rigtigt vil noget.
  • Ovenstående har betydet noget mindre strik end normalt.
  • Oscar og Daniel var forbi til spisning og leg.
  • Det coronaramte personale er stort set alle raskmeldte, og der er styr på skadesanmeldelserne.
  • Vi blev ramt, men det var også hurtigt indkapslet og der har ikke været yderligere tilfælde siden.
  • Torsdag var en skøn dag ved bålet med håndværk og design sammen med en 3. klasse der synes det var fantastisk at save nisser af nedfaldsgrene.
  • Den sidste båldag i Klubben blev fejret med skumfiduser og varm kakao.
  • En glad og noget overrasket dreng fra 4. klasse kunne gå hjem med den efterhånden godt fyldte kurv fra årets julekonkurrence.
  • Vi laver hvert år en tip en 13'er med vanvittige spørgsmål om Klubbens personale, der sjældent er mulighed for andet end at gætte på.
  • Der blev ønsket glædelig jul, inden vi alle gik på juleferie.
  • Alle julegaverne er i hus.
  • Jeg var ved et tilfælde i Centret, lige inden meldingen om nedlukning - det var vanvittigt!
  • Julefrokosthyggen sammen med få udvalgte skønne mennesker på Terminalen blev flyttet hjem til Mette og endte som en super hyggelig aften.
  • Sille og Rose har været forbi til et hurtigt bytte af julegaver.
  • Oscar overnattede fra fredag til lørdag. 
  • Vi har købt juletræ.
  • Rokken er flyttet på ferie i kælderen, for at få plads til førnævnte træ.
  • Vi har skrevet en lang liste med indkøb.
  • Det begynder faktisk at at ligne noget.  
  • Strømperne til Emilie er færdige.











Læse:

Niels Bentzon har mødt astrofysikeren Hannah Lund, og sagen har taget en drejning i en noget anden retning end først forventet.

For hvad er det for tal alle ofrene har på ryggen, hvilken fare kan en præst i Helligåndskirken eventuelt være udsat for og hvor længe har Tommaso i Italien samlet oplysninger om de mange mord?

A. J. Kazinski skriver godt og det er lige gået op for mig, at der er flere bøger i serien om Niels Bentzon. jeg har skrevet mig op til den næste, men er lidt i tvivl om det overhovedet er muligt at komme omkring biblioteket i disse dage.


Strikke:

Emilie ønskede strømper. Emilie købte garn og Emilie valgte en opskrift.

Jeg lovede at være færdig inden jul.

De har ikke ligget først i køen. Julegaveproduktionen - hvor lille den end har været - stod i vejen. Men så var jeg pludselig færdig med det, og strømperne har i den sidste uge haft førsteprioritet, omend håndledet har været medbestemmende til hvor meget strikketid jeg har haft.

I formiddags da jeg tog billederne var jeg tæt på tåen. Nu er de skyllede op og ligger til tørre.

Emilie tror vi skal tage billeder i morgen. Jeg er ikke helt overbevist om de ikke stadig er våde.

Men jeg er sikker på vi når det inden jul.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar