søndag den 7. december 2008

Flere sokker



Julesokkerne til trekløveret har været færdige de sidste dage, men jeg ville så gerne låne tøsebarnets fødder som model.

Hun dukkede kort op fra tågerne for et øjeblik siden, og mens hun var opslugt af julekalenderlågeåbning, lånte jeg lige hendes fødder.
- Der er ikke meget lys i sådan et soveværelse :)



Ad omveje fandt jeg en beskrivelse af timeglashæle, der bare virker. (nederst på siden)

Jeg ved ikke hvilken type hæl, der er "bedst", men jeg synes denne er lidt mere feminin, så den blev med succes afprøvet på tøsesokkerne, dernæst også som på hæl på babysokkerne - det virkede også rigtigt :)


Det er en fin måde at strikke timeglashælen på, uden omslag men med et par omgange mellem ud og indtagning, der virker rigtig godt.

Med to tråde på pind 4, tager det heller ingen tid at blive færdig med sådan en lille størrelse.


Det er ikke sidste gang timeglashælen skal i brug. Det er rart at have noget at veksle mellem, for også hælen med kile og mulighed for sjov ned langs hælflappen har sin berettigelse :)

2 kommentarer:

  1. Smukke strømper og hvor er du flittig. Jeg øver mig endnu med at strikke med fire pinde, det bliver bedre og bedre så måske jeg også ender med strømper, lige nu er det pulsvarmere der er på pindene, men det er forøvrigt også hemmeligt, så du må ikke sladre ;-)

    SvarSlet
  2. Jeg lover ikke at sladre.
    Pulsvarmere er også en rigtig dejlig ting :)

    SvarSlet