onsdag den 28. september 2022

Bål i regnvejr

 

I dag er tirsdag uden Oscar. Han har været på forlænget weekend hos mormor, og der var lidt usikkerhed i forhold til hvornår han ville være hjemme. 

Altså besluttede vi at springe over. Men helt undvære skal jeg ikke, for han kommer på fredag og overnatter til lørdag, hvor vi har en legeaftale med Rose og Sille. 

 

 

Til gengæld var tirsdagens bål helt efter bogen. Vi har en af de store elever i praktik i denne uge. Da vi sammenlignede skemaer viste det sig at det var bedst at koble ham på mig, så selvfølgelig skulle han med ud til bålet. 

Han fik frit valg og spurgte om vi måske kunne lave frikadeller. Det mente vi godt, og dermed stod han i formiddags med gulerødder, rivejern og hakket kylling. Vi pakkede, vejret var vådt, men der er ly under grillhytten, så alt var godt. 

På vej mod bålet var der godt nok flere af mine kolleger, der så forfærdede ud ved tanken om bål i regnvejr. Der forstår jeg ikke. 

Praktikanten fik ild i bålet, vi satte risten over, hældte olie i hullerne i æbleskivepanderne og de af børnene, der trodsede vejret fik mere end en. 

Der er noget med mad over bål. Selvom frikadellerne bestod af flere grøntsager end kød, var det noget nær det bedste de nogensinde havde smagt.

Og mens vi sad derude og praktikanten styrede vendingerne i panderne, fik jeg spundet resten af ulden i håndtenprojektet og klar til tvinding. Med mellemrum fløj store maskiner hen over hovederne på os. 

 

 

De fløj lavt i dag, Jeg ved ikke hvorfor. Jeg gætter på noget med vindforhold. 

I morgen aften laver vi bolsjer. Praktikanten skulle sådan set ikke være med, men det vil han gerne, og det skal han selvfølgelig have lov til.   






Ingen kommentarer:

Send en kommentar